Pogadanka: Terokkar Forest

TEROKKAR FOREST

    Ta na pierwszy rzut oka tętniąca życiem kraina, niegdyś dzieliła się na Talador oraz Iglicę Araku. Jest to strefa Outlandu położona na wschód od Nagrandu, na zachód od Doliny Cienistego Księżyca, na południowy – wschód od Zangramarsh i na południowy zachód od Półwyspu Piekielnego Ognia.  Kraina została najprawdopodobniej nazwana imieniem Terokka, największego króla w historii arakkoa. I to właśnie przez nich została tak ochrzczona. Elementami charakterystycznymi rejonu są miasto Shattrath – neutralne miasto w dodatku TBC i stolica Outlandu oraz Bone Wastes a dokładniej Auchindoun, gdzie doszło do ogromnej tragedii dla ludu draenei… ale o tym opowiem później. 

Las Talandor, region ten był lasem w którym znajdowały się drzewa porośnięte czerwonymi i pomarańczowymi liśćmi, które skąpały cały obszar w wiecznym jesiennym odcieniu. Te piękne lasy i kwieciste ogrody w pełnej swojej okrasie spotkać można było tuż za murami Shattrath za czasów Dreanoru. Miasto to było wspaniałym potwierdzeniem kunsztu rzemieślników draenei – równać się z nim mogło tylko Auchindoun czy Karabor. Mniejsze miasto, Tuurem, było równie godne uwagi, jak jego wspaniali sąsiedzi, ponieważ znajdował się na skrzyżowaniu dróg w okolicy, a kto chciał podróżować z Shattrath do Karaboru, prawdopodobnie przejeżdżał przez miasto. Przed zniszczeniem Dreanoru, rejon najbliższy Spires of Arak nazywany był przez wygnańców Arakkoa jako las Terokkar i znajdował się pod ich kontrolą. Kres wspaniałości tej krainy przyszedł z dniem inwazji Orczej Hordy na Shattrath, którą napędzała demoniczna krew Mannorotha. Dzięki spaczeniu, które opanowało ich ciała i umysły, zdolni byli przełamać silną obronę miasta. Oblężenie pozostawiło stolice w ruinie, a magia Fel spaczyła rejon, zmieniając czerwone i pomarańczowe drzewa na blade i ciemnozielone „cienie” dawnych siebie.  Lasy stały się mroczne i niebezpieczne a rasa draenei zbiegła w różne rejony kontynentu. Gdy orcza Horda odeszła do Azeroth, cały Talador znalazł się pod  panowaniem Wygnańców Arakkoa i został przemieniony w Terokkar Forest.  To właśnie po tych wydarzeniach czarnoksiężnicy Hordy przeprowadzili zakazany rytuał w Auchindoun, który zniszczył budynek i znaczną część okolicy wokół świętych kurhanów draenei tworząc Bone Wastes. 

Roślinność składała się głównie z  kryształowych sosen zwanych drzewami olemba oraz ciemnozielonej wszelakiej roślinności.  Shattrath City leży w północno – zachodniej części krainy. Sojusz jak i Horda mają swoje frakcyjne lokacje w tym rejonie.  W ruinach Auchindoun znajdują się cztery pięcioosobowe instancje i jest to pierwsza lokacja, w której nie ma żadnego raidu. Duchowe wieże Pustkowi Kości zapewniają strefę PvP w tym rejonie. Ciekawostką jest fakt, iż co jakiś czas w pobliżu Auchindoun słychać ryk – to Teribus the Cursed, który lata wokół przeklętego sanktuarium. Niegdyś był czarnym smokiem, lecz okoliczności jego śmierci nie są znane. 

INSTANCJE



The Mana – Tombs

To pierwsza instancja w Auchindoun, dostępna od 62 poziomu. Jego mieszkańcy to w większości Etheral przeciwstawiający się Konsorcjum – kartelowi przemytników, handlowców i złodziei, którzy z nami współpracują i dla których możemy zdobyć reputację, a co z tym się wiąże nagrody. Eterycy z Konsorcjium nie mogą wejść w głąb Mana – Tombs, gdyż ich przeciwnicy zabezpieczyli wejście anty – eterycznym zabezpieczeniem, które zabija każdego eterycznego, kto się do niego zbliży. Autorem jednocześnie liderem buntowników w środku jest Nexus – Książe Shaffar. Na ich polecenie Konsorcjum udajemy się w ciemne korytarze instancji by pokonać buntowników, którzy okradają lokację z mocy i artefaktów, które by sami chcieli posiadać. 

Auchenai Crypts

Druga instancja dostępna od 63 poziomu. To główna siedziba władzy Auchenai – zbuntowanej sekty religijnej draenei, której przewodzi Exarch Maladaar.  Krypty są zamieszkane przez draenei oraz ich nieumarłych sługów, których przywołali. W grobowcu spoczywają szczątki D`ore – jednego z narru, który zginął w trakcie katastrofy statku Oshu`gun na Dreanorze. Po śmierci wszedł w stan pustki. Ciemna energia emanująca z tego miejsca, spaczyła wszystkie krypty jak i całe Auchindoun. W trakcie walki z mobami w tej instancji zdobywamy reputacje dla Lower City. Powiadają, iż dawno temu mroczny kult najechał zrujnowane już Auchindoun. W jej głębinach, sekta uwolniła niezwykle potężną, złowrogą istotę, której moc  zniszczyła świątynie. Spotkać tam można sterty kości, zwłoki i samą śmierć. Podjęto tam wiele niechlubnych eksperymentów przy użyciu magii nekromancji a także torturowano wiele niewinnych dusz. 

Sethekk Halls

Trzecia instancja w zniszczonym Auchindoun, dostępna od 63 poziomu. Wejście znajduje się po wschodniej stronie Ring of Observance. Jest zamieszkany przez regentów arakkoa prowadzonych przez szalonego Króla Szponów Ikissa. W Sethekk znajdują się arakkoa, którzy pod naciskiem Ikissa i Darkweaver Syth odeszli od arakkoa, którzy mieszkają w Skettis. To właśnie Ci rebelianci uważają się za prawdziwych sługów tajemniczego mistrza wszystkich arakkoa. Kiedy Auchindoun eksplodował z powodu przywołania Murmura, Ikiss poprowadził swoich ludzi w ruiny świątyni draenei w poszukiwaniu swojego Pana który powrócił. Szkoda, że nikt im nie powiedział, że ich Pan znajduje się w instancji obok xD. Spotykamy ich, jak właśnie poszukują go w ciemnych korytarzach krypty. 

Shadow Labyrinth

To ostatnia instancja w Auchindoun, która jest dostępna od 65 poziomu. Jest całkowicie okupowana przez orki i demony z Płonącego Legionu. Na końcu niej spotykamy szukanego Pana arakkkoa czyli Murmura. To właśnie jego mroczny kult, czyli nie kto inny jak Rada Cienia przywołała go w najniższych poziomach katakumb świętej świątyni Auchondoun. Przywołanie spowodowało eksplozję i wybuch mocy, która zniszczyła miasto.  Wg dziennika dungeon, Murmur to żywiołak dźwięku przyzwany przez wysłanników Rady Cienia pod przywództwem Teron`gora. Wysłannicy mieli nadzieję wezwać potężnego demona by złamać nieugiętych obrońców draenei. Zamiast tego wezwali Murmura, który zmaterializował się w  kurhanach zmarłych. Fala uderzeniowa, która powstała w momencie jego przybycia była tak ogromna, że zniszczyła miasto – grobowiec, zabiła wielu draenei oraz zrównała z ziemią okoliczne lasy zmieniając je w pustkowia zwane później Pustkowiami Kości. Po pokonaniu pozostałych obrońców, Rada Cienia w obawie przed destrukcyjną mocą żywiołaka, pozostawiła swoich czarnoksiężników, by Ci trzymali w ryzach nieokiełznanego stwora. Jest tak potężny, że mrugnięciem oka zabijał jego czyścicieli a pstryknięciem palca niszczył krainy.  Spotykamy go w pewnym stopniu zniewolonego bądź ograniczonego w Shadow Labyrinth. 

LOKACJE



Shattrath City

Jest głównym, neutralnym miastem w Outland, położonym w północno – zachodniej części Lasu Terokkar. Obecnie jest to wielkie sanktuarium zamieszkane przez starożytnych bohaterów i narru oraz jest pierwszą stolicą dostępną dla graczy obu frakcji w historii World of Warcraft. W mieście władzę stanowi frakcja Sha`tar założona i prowadzona przez narru A`dala, który znajduje się w górnym mieście. Nad nimi górują strefy w których możemy znaleźć frakcję Aldorów oraz Scryers do których możemy dołączyć po dokonaniu wyboru. Aldorowie to starożytna frakcja założona przez kapłanów draenei. Scryres to frakcja krwawych elfów, która odeszła od księcia Kael`thasa i zaoferowała pomoc narru z Shattrath. Mieli pierwotnie zdobyć miasto lecz ich lider otrzymał wizję w której ujrzał, iż ich ukochany książę wiedzie ich do zguby i jedynie A`dal jest ich nadzieją na wolność.  

Pierwotnie Shattrath zostało założone przez draenei dowodzonych przez Velena po ich przybyciu do Dreanoru, 195 lat przed otwarciem Mrocznego Portalu. Na miejsce wybudowania miasta wybrali dawną lokalizację wielkiego miasta ogrów – Goria, zniszczonych przez orków dwa wieki wcześniej. Ślady ogrów spotykamy zaraz za murami miasta. Miejsce to było chronione przez góry oraz miało dostęp do morza Zangar a po upadku Gorii nie osiedliły się tam żadne inne rasy. Nazwa miasta w języku draenei oznacza „mieszkanie światła”. Miasto było przepiękne, rzemieślnicy wznieśli eleganckie budynki, kryształy i jezdnie tworząc stolice draenei na planecie Dreanor. Od zewnątrz chroniły go potężne i grube mury a także baszty i cytadele. Miasto samo w sobie było świadectwem szczytu kultury i religii draenei. Kres świetności miasta przyszedł z dniem inwazji starej Hordy na miasto. Orkowie użyli magii spaczenia, machin wojennych oraz czerwonej mgły, która ostatecznie przechyliła szalę zwycięstwa na stronę krwiożerczej Hordy. W trakcie walk część uchodźców uciekło na czele z windykatorami, niektórym udało się samym uciec lecz jeszcze wielu poległo. Część została po to, by dać czas do ucieczki pozostałym. Ci którzy przeżyli oblężenie zostali zarażeni czerwoną ospą co zmieniło ich fizycznie w Krokuli czyli złamanych. 

Miasto opustoszało, jedynie demony kroczyły po zrujnowanych ulicach. Grupa kapłanów draenei, którzy przeżyli, przenieśli się do ruin świątyni w Shattrath i kontynuowali w ukryciu swój kult Świętego Światła.  Gdy narru w tym A`dal przybyli do Dreanoru, wybrali miasto jako swoją bazę operacyjną do walki z Płonącym Legionem. Do zrujnowanej osady przyciągnęła ich magia Światłości, którą czcili draenei.  Narru został przywitany przez garstkę Aldorów, którzy przysięgli mu wierność. A`dal przepędził demony ostatecznie oswobadzając miasto i stworzył tutaj bezpieczną przystań dla każdego potrzebującego, zaś sam zasiadł na dworze na Tarasie Światłości. Z biegiem czasu do miasta zaczęli przybywać inni ludzie przyciągnięci mocą narru i perspektywą bezpieczeństwa. Wśród nich był Velen i jego zwolennicy, Khadgar i członkowie Synów Lothara, a także Maiev Shadowsong. Do stolicy przybywali różnej rasy uchodźcy, którzy głównie przebywali w Dolnym Mieście – u których zdobywamy reputacje w grze. W przeciągu kilku lat A`dal rozpoczął rekrutację chętnych do walki z Płonącym Legionem. Do miasta przybyły krwawe elfy z polecenia Kaela i Ilidana, gdyż widzieli zagrożenie w działaniach wysłannika Światłości. Jednak wojska sin`dorei pod dowództwem magistra Voren`thala, złożyły broń i przysięgły wierność narru. Osiedli w jednej z najwyższych dzielnic miasta. Aldorowie zareagowali negatywnie na tą sytuację, ponieważ wielu z obecnych tam krwawych elfów zabiło ich niebieskoskórych braci. Obie frakcje rywalizowały ze sobą o większą przychylność narru, a wzajemne stosunki były złe. Widzimy to w samej grze, gdy wybierzemy jedną z frakcji to druga od razu nas nienawidzi. 

W dodatku The Burning Crusade wojska Hordy jak i Przymierza dotarły do miasta, wzmacniając jego obronę przed Płonącym Legionem. Shattrath stało się także bazą wypadową obu frakcji, miejscem handlu pomiędzy rasami Azeroth, a Outlandu. Przybycie nowych sojuszników spowodowało wysłanie wojsk do Doliny Cienistego Księżyca pod dowództwem narru Xi`ri. Spotykamy ich jak i samego narru w trakcie oblężenia Black Temple. Kolejnym ruchem wojennym było utworzenie w mieście Ofensywy Strzaskanego Słońca, w skład której wchodziły dwie wrogie frakcje z Shattrath, które wyruszyły na wyspę Quel`Danas walczyć z siłami Kael`thasa Sunstridera.  

 

Auchindoun

To mauzoleum, „miasto zmarłych”, dawne święte miejsce draenei, gdzie chowali swoich zmarłych. Znajduje się pośrodku Pustkowi Kości w Lesie Terokkar.  Lata temu przed wzniesieniem wielkiej świątyni znajdowała się tam Krypta Pamięci. Jedyny grobowiec, po czym z czasem wzniesiono okazałe świadectwo wiary draenei. Kiedy narru D`ore upadł, jego szczątki zostały zabrane przez draenei i przewiezione do Auchindoun, gdzie mieli nadzieję zbadać je i nauczyć się wystarczająco dużo, by móc komunikować się z narru poza Dreanorem. Po upadku Shattrath wielu windykatorów, kapłanów, Rangerów uciekło do Auchindoun. Zorganizowali tam obronę militarną jako ostatniego dużego bastionu draenei. Zaciekle bronili miasta – krypty przed Radą Cienia i Teron`gorem. Nieoczekiwanie otrzymali wsparcie od duchów zmarłych przodków, którzy wymordowali agentów orków.  Widząc, iż wysiłki słabną, Teron wezwał pozostałych czarnoksiężników z którymi połączył swe moce. Mieli na celu wezwać potężnego demona, który wspomoże ich w walce. Wezwali zupełnie coś innego, coś bardziej potężnego i mrocznego. Wezwali Muruu. Nieziemska istota została przyciągnięta z odległego zakątka wszechświata, a fala uderzeniowa obecna przy jego wkraczaniu do Dreanoru byłą tak ogromna, iż rozerwała ziemię na strzępy, zniszczyła otaczający las, a sama świątynia eskplodowała. Paladyni i kapłani w tym windykator Maladaar użyli swojej mocy by ochronić się przed eksplozją, lecz większa część obecnych tam draenei zginęła. Ta garstka ocalałych mimo, że przeżyli eksplozję, zostali pokonani przez Radę Cienia. Teron`gor wiedząc zagrożenie dla Hordy od strony Muruu, spętał go w magiczne łańcuchy i ukrył w podziemiach zniszczonej świątyni. 

Obecnie Auchindoun jest pogrążony w chaosie, ponieważ różne frakcje walczą o władze nad tym magicznym miejscem: Ethereale wysysają tajemną energię z Grobowca Many, Płonący Legion i sekta draenei zbiera dusze w Krypcie Auchenai, fanatycy arrakoa pracują nad czarną magią w Salach Sethekk, a rada Cienia planuje swoją dominację nad Outland z Labiryntu Cienia. 


Tuurem

To dawne miasto draenei na północnych krańcach Terokkar Forest. Było to jedno z pierwszych miast draenei opanowanych przez orków przed pierwszym otwarciem  Mrocznego Portalu.  Obecnie jest zamieszkane przez wrogie, zmutowane draenei. Spotkać tam można również krwawe elfy na usługach Kaela, które zbierają części do bomb, następne transportują je do Firewing Point. Niegdyś była to dobrze rozwinięta cywilizacyjnie i kulturalnie placówka draenei. Górował tam głównie handel z racji, iż miejscowość znajdowała się na skrzyżowaniu szlaków z Shattrath City do Karaboru. 

Cenarion Thicket

Jest to obóz Ekspedycji Cenariońskiej w tym rejonie. W chwili obecnej jest opuszczony a spotkać tam można zmutowane ćmy oraz obłoki trującego gazu. Wszyscy druidzi nie licząc trzech zostali zabici. Jednym z ocalałych jest Strażnik Treelos, który oszalał i wciąż bredzi coś na temat picia herbaty oraz twierdzi, że ktoś go obserwuje. Drugim zaś jest zwiadowca Earthbinder Tavgren – druid tauren, który jest zleceniodawcą zadań. Zaś trzecim jest Isla Starmane. Dowiadujemy się, iż Złamani z klanu Vrekt zostali wysłani z polecenia Kaela oraz Ilidana by zbombardowali enklawę w ramach zemsty za niszczenie kolosów w Hellfire Peninsula. Fakt ten poznajemy w trakcie expienia Półwyspu Piekielnego Ognia. Bomba została wymyślona przez krwawe elfy na usługach Kaela. Tworzyli prototypy bomb many a na dowód tego znajdujemy dziwną czarną skrzynkę przy ciele Broken w obozie druidów. Owa skrzynka jest bombą, których więcej znajdziemy w Firewings. Materiały wybuchowe zostały stworzone z materiałów uzyskanych od Etheriali przebywających w Shattrath City. 

Firewing Point

Jest to placówka badawcza krwawych elfów Kael`thasa Sunstridera w północno – wschodnim Lesie Terokkar. Na dziedzińcu znajduje się bomba many, większa i mocniejsza od tej której użyto w w/w lokacji.  Bombę możemy aktywować po uzyskaniu kodu do odpalenia od lidera placówki czyli Krwawego Rycerza Sharth Voidoun. Oczywiście musimy go zabić. Z elfów obecnych w tej lokacji dropią Firewing Signets, które wymieniamy u Scryers za reputację. 

Allerian Stronghold

Jest to placówka Przymierza w tym rejonie. Jej nazwa pochodzi oczywiście od jednego z największych bohaterów Ekspedycji Sojuszu czyli Alleri Windrunner. Nie tylko nazwa wskazuje, iż bohaterem tym jest elfka, lecz także budynek przypominający te, które spotykamy w krainie Quel`thalas – a dokładnie mowa tu o wieży maga utrzymanej oczywiście w kolorystyce Sojuszu. Twierdza powstała w czasach gdy Danath Trollbane wraz ze swoim wojskiem ruszył w pościg za Ner`zhulem. Gdy dotarli oni do Terokkar Forest, żołnierze były wycieńczeni, więc postanowili rozbić obóz by odpocząć przed wkroczeniem do Shadowmoon Valley. Danath, Herrick – jego prawa ręka oraz Talthressar – elf porucznik Alleri, postanowili uhonorować nowo powstały obóz imieniem kobiety na znak wielkiego sojuszu pomiędzy ludźmi, elfami i krasnoludami. I tak z biegiem czasu, skromy obóz przerodził się w twierdzę.  CIEKAWOSTKA: pijąc alkohol w twierdzy, aż do stanu upojenia udajmy się na spacer wokół twierdzy czy głównego budynku w twierdzy. Dostrzeżemy wnet sześć różowych łosi. Jest to nawiązanie do filmu Disneya – Dumbo, w którym główny bohater przypadkowo upija się i ma halucynację o różowych słoniach :).

Stonebreaker Hold

Jest to placówka Hordy w centralnej części Lasu Terokkar. Występuje tam architektura Mag`har w tym stary ratusz i kilka wież strażniczych. Być może była to opuszczona orcza placówka, bądź placówka Mag`har, którzy przyłączali się do Hordy, gdy ta przekroczyła próg Mrocznego Portalu.  Jak w przypadku Twierdzy Allerian, tak i tutaj jak się upijesz to spacerując wokół ładowni zobaczysz różowe łosie. 

The Bone Wastes

Są to pustkowia wokół Auchindoun. Niegdyś były mistycznym, gęstym lasem, który zsyłał na podróżników spokój z racji sąsiedztwa ze świętymi kryptami draenei. Niestety kres tym lasom przyniosła eksplozja powstała w trakcie przyzywania Murmura przez Rade Cienia w Auchindoun. Do dziś spotkać tam możemy kości poległych w trakcie wybuchu rozrzucone dookoła ruin. Znajduje się tam strefa PVP polegająca na przejmowaniu wież dookoła ruin Auchindoun, gdy jedna z frakcji opanuje wszystkie pięć wież, ma możliwość wydropienia z bossów z instancji w Auchindoun Spirit Shard Odłamki możemy wymieniać w lokacjach frakcyjnych w Lesie Terrokar czyli Twierdza Allerian dla Przymierza oraz Stonebreaker Hold dla Hordy. 

Skettis

To ukryta stolica arakkoa i jedna z głównych tajemnic Terokkar Forest. Została zbudowana wśród ruin Apexis przez Terokka oraz kapłanów Talona i Anzu, sześćset lat przed otwarciem Mrocznego Portalu. Jest to jedna z ostatnich pozostałych części Iglicy Arak w Outland, gdyż reszta została zniszczona w trakcie katastrowy Dreanoru. Skettis zostało wzniesione przez starożytnego króla Terokka jako schronienie dla wyrzutków i niechcianych osobników w społeczeństwie arakkoa. Lokacja znajduje się w Blackwind Valley w południowo – wschodnim Lesie Terokkar i jest dostępna tylko dla graczy posiadających latającego mounta oraz oczywiście dla druidów w formie ptaka. Stolica składa się z czterech stref: Veil Ala`rak, Veil Harr`ik, Low Veil Shil`ak, Upper Veil Shil`ak. W centrum znajduje się Terokk`s Rest, miejsce w którym lord arakowa Terokk może zostać wezwany z powrotem do Outlandu. 

Bleeding Hollow Ruins

Są to ruiny dawnej wsi Gul`rok w której mieszkali orkowie Mag`har z klanu Bleeding Hollow. Lokacja położona jest na zachód od Bone Wastes na granicy Terokkar Forest oraz Nagrandu. W chwili obecnej spotkać tam można ogrów z klanu Boulderfist, którzy żyją w konflikcie ze swoimi braćmi z klanu Warmaul. 

Bonechewer Ruins

Są to ruiny wsi orków z klanu Bonechewer, położone na północny Wschód od Twierdzy Allerian. Spotkać tam można Fel Orków. Jest to miejsce wykonania wielu zadań w tym rejonie, a z późniejszymi dodatkami, znajduje się tam miejsce wykopalisk archeologicznych.  


Blackwind Landing

Tej lokacji nie zobaczycie na mapie Terokkar Forest, lecz moim zdaniem jest bardzo istotna dla kolekcjonerów mountów. Jest to placówka znajdująca się na północ od Skettis w południowo – wschodniej części Lasu Terokkar. Jest swoistą bazą lotnictwa w której możemy zdobyć reputację dla Sha`tari Skyguard. Kim oni są ? Jest to odłam frakcji Sha`tari z Shattrath City, którzy są siłą powietrzną tej organizacji. Zajmują się walką ze wszystkimi przeciwnikami A`dala i jego zwolenników. Jednakże największym plusem lotnictwa jest możliwość kupienia u nich fly mounta czyli tzw „płaszczkę”, która wygląda naprawdę świetnie. Oczywiście po uzyskaniu odpowiedniego poziomu reputacji. Jest to jedna z dwóch placówek Sha`tari Skyguard w Outland gdzie możemy wykonywać codzienne zadania. Druga znajduje się w Blade`s Edge Mountains. 

Autor: Rafał "Vegov" Wójcik

 


Komentarze

Copyright © Ścieżki Azeroth