Pogadanka: Zul`Drak



Drakkari - wściekłe lodowe trolle zadomowiły się w jednym z najbardziej nieprzyjaznych klimatów Azeroth. Krążą plotki, że w ich odizolowanej bazie - Zul'Drak trolle składają w ofierze schwytanych zwierzęcych bogów i w niewyjaśniony sposób wysysają ich niewypowiedziane moce, być może w ramach przygotowań do apokalipsy, która, jak wierzą, jest blisko.”

    Zul'Drak  to duże miasto-świątynia, w którym żyją lodowe trolle Imperium Drakkari. Znajduje się we wschodniej części Northrend. Drakkari niedawno oszaleli po tym, jak poświęcili swoich zwierzęcych bogów Loa, próbując odeprzeć Plagę. Srebrzysta Krucjata  udała się do tej mroźnej krainy, aby odegrać istotną rolę w Zul'Drak, podobnie jak członkowie plemienia Zandalar, którzy przybyli, aby spróbować ocalić część historii Drakkari, zanim zostanie zniszczona. Sam region jest gigantycznym zigguratem zniszczonej cywilizacji. Gracze odwiedzający strefę odkryją, że jest ona w trakcie opanowywania przez Plagę, szczególnie w pobliżu Argent Stand. Głównymi mieszkańcami regionu są nieumarli, szaleni Drakkari, którzy losowo atakują każdego na swojej drodze, oraz rozproszone żywiołaki wody, które frakcja Drakkari wezwała, aby pomóc im pokonać Plagę. Wiele Loa Drakkari wciąż istnieje w osłabionych formach i można je znaleźć w północno-wschodniej części regionu, w kierunku Gundrak.
    To własnie w Wrath of the Lich King spotykamy Zul'Drak, które jest w samym środku wielkiego zamieszania. Siły Plagi pod dowództwem nowo wzmocnionego Drakuru przygotowują nieumarłą armię trolli wzmocnionych kryształami zarazy. Aby przeciwdziałać zagrożeniu Plagi, trolle Drakkari zaczęły w desperacji składać w ofierze własnych Loa zwierzęcych bogów. Tymczasem Argent Crusade zostaje złapana między dwie armie, gdy ścierają się zarówno z Plagą, jak i rodzimymi Drakkari na Argent Stand. Plemię Zandalar przybyło, aby zarówno interweniować w imieniu bogów, jak i ogłaszać koniec Imperium Drakkari .


W Zul`Drak znajdziemy trzy elitarne moby potrzebne do ukończenia osiągnięcia – Northern Exposure czyli:
  • Griegen - jest to elitarny, rzadki nieumarły znajdującym się na najniższym poziomie Zul'Drak.  Tak na tej brązowie ziemi patrząć namapie. Krąży miedzy dwoma lewitującymi zigguratami.
  • Terror Spinner – jest to elitarny pająk, krążący w pobliżu Gundrak. Krąży po zimowej części krainy patrząć na mapę. Zazwyczaj chodzi na jej graniach, jak byśmy tą mrożnączęść chcieli obejść w zdłuż granic to najszybciej na niego trafimy.
  • Zul`Drak Sentinel - to rzadki, elitarny, kamienny w kolorze fioletu golem drakkari, który patroluje drogi w pobliżu Argent Stand w Zul'Drak. Najłatwiej go spotkać jak patrząc na mapę ( ta fioletowa część), to on porusza siętą prostą drogę która przecina tą część Zul`Drak na pół.

Zasoby dostępne w Zul`Drak:

  • Frostweave Cloth – first aid, tailoring i engineering.
  • Iceweb Spider Silk – tailoring,
  • Icethorn – herbalism
  • Lichbloom – herbalism
  • Talandra`s Rose – herbalism
  • Deadnettle – herbalism
  • Borean Leather- skinning
  • Arctic Fury – skinning
  • Nerubian Chitin – skinning
  • Saronite Ore – mining
  • Titanium Ore – mining  
  • Cobalt Ore – mining

INSTANCJE

 

GUNDRAK

    Zdesperowane, by ocalić swoje królestwo przed upadkiem, trolle z Zul'Drak zwróciły się przeciwko swoim starożytnym bogom. Dzikie bóstwa są teraz uważane za źródło niewykorzystanej mocy, a ich potężna krew zapewnia środki do odparcia sług Króla Lisza, którzy opanowali część narodu trolli. Bohaterowie niedawno wyruszyli do oblężonego regionu, aby uderzyć na dzikich Drakkari i ich oszalałych proroków.

    Gundrak jest stolicą Imperium Lodowych Trolli Drakkari w Zul'Drak we wschodnim Northrend. Stąd plemię Drakkari rządzi Zul'Drak, nieustannie walcząc z potężnymi siłami Plagi. Gundrak to instancja będąca ostatnim bastionem Imperium Drakkari. Te trolle, podobnie jak inne plemiona trolli, czczą różnych zwierzęcych bogów zwanych loa. Opierając się plecami o ścianę z powodu zbliżającej się zagłady z rąk Plagi, Drakkari zaczęli poświęcać swoich bogów w desperackiej próbie przetrwania. Mimo to krążą plotki, że największym zagrożeniem dla regionu jest stolica imperium lodowych trolli, Gundrak. Mówi się, że w głębi miasta najświętsze kapliczki są przesiąknięte mojo zabitych bogów. Otoczeni tą mroczną energią, pokręceni wysocy prorocy Drakkari rosną w siłę, napełniając swoich wyznawców niesamowitą siłą. Pozostawione w spokoju trolle z Gundrak mogą wkrótce uwolnić swoją rosnącą potęgę, pogrążając cały region w chaosie. Bossowie: Slad`ran, Drakarri Colossus, Morabi, Eck the Ferocious ( w trybie heroicznym), Gal`Darah.




LOKACJE

 



ZOL`MAZ STRONGHOLD

    Twierdza Zol'Maz to kamienna forteca w północno-wschodnim Zul'Drak, patrolowane przez Zaklętych Wojowników Tiki, którzy strzegą wielu strzeżonych heksów Skryt Twierdzy Zol'Maz. Słysząc o wyczynach graczy, watażka  Zol'Maz, zamknął siebie i swoją rodzinę w swojej twierdzy. Zol'Maz ma klucz do uwolnienia Akali, boga nosorożca. 


ALTAR OF MAM`TOTH

    Ołtarz Mam'totha był świątynią położoną na południowy wschód od Twierdzy Zol'maz w Zul'Drak wybudowany ku czci Mam'totha, boga mamuta. Główny budynek został zniszczony pozostawiając duży krater przez wybuchowy upadek Mam'totha. Mam'totha dzieci przechadzają się po okolicy, tratując dawnych uczniów. 


ALTAR OF QUETZ`LUN

    Ołtarz Quetz'lun to świątynia w Zul'Drak, poświęcona Quetz'lun, bogini węża wiatru. Tuż przed zniszczeniem jej fizycznego ciała, Quetz'lun stworzyła swój prywatny koszmar podziemi, w który wciągnęła wszystkich swoich dawnych wyznawców i arcykapłanów. Quetz'lun nie była jednak w stanie wciągnąć swojego proroka. Obecnie teren jest strzeżony przez elitarne węże wiatru i czcicieli powietrza. 


ALTAR OF HAR`KAO

    Ołtarz Har'koa to świątynia poświęcona czczeniu Har'koa, bogini lamparta. Znajduje się na północny wschód od Kolramas w Zul'Drak. 


ALTAR OF RHUNOK

    Ołtarz Rhunoka to świątynia położona na wschód od Ołtarza Sseratus w Zul'Drak, poświęcony czczeniu Rhunoka, arktycznego boga niedźwiedzia. Fizyczne ciało Rhunoka jest utrzymywane przy życiu przez jego dawnych wyznawców, pozostawiając ducha Rhunoka uwięzionego. 


ALTAR OF SSERATUS

    Ołtarz Sseratus to świątynia położona bezpośrednio na północ od Argent Stand w Zul'Drak, poświęcony czczeniu Sseratus, boga węża. W przeciwieństwie do innych świątyń w tej brakuje dzieci swego boga. Nie wiadomo, czy zostali zabici, czy w ogóle istnieli.

 

ZIM`TORGA

    Zim'Torga to neutralny obóz trolli kontrolowany przez Zandalari. Znajduje się pomiędzy Argent Stand i Gundrak w Zul'Drak. W centrum miasta znajduje się posąg bogini Zim'Torga, Matki Dobrobytu, która przyjmuje ofiary za błogosławieństwo.

 

KOLRAMAS

    Kolramas to upadła nekropolia położona na południe od Ołtarza Har'koa w Zul'Drak . Drakkari pokonali Kolramasa, ale nie cała Plaga. Teraz nieumarli nerubianie wychodzą na wolność, a Nekromagowie Hath'ar ożywiają poległych żołnierzy Srebrnej Krucjaty. Malas Corrupter prowadzi tutaj siły Plagi. Obszar, na którym leży Kolramas, był prawdopodobnie częścią Drak'Sotra, ale obecnie jest to skażony obszar pełen zarazy. 



THE ARGENT STAND

    Argent Stand jest bazą dla Argent Crusade w Zul'Drak. Jest to duża struktura trolli przejęta przez Krucjatę i służy jako główne centrum zadań Argent Crusade w regionie. Z niego bronią drugiego poziomu Zul'Drak przed najazdem Plagi. Centralna część Argent Stand pełni funkcję karczmy i zapewnia odpoczynek. 



VOLTARUS

    Voltarus to nekropolia Plagi położona w północno-zachodnim Zul'Drak, w pobliżu granicy ze Storm Peaks. Voltarus jest siedzibą Drakuru, przywódcy Plagi Zul'Drak. Tutaj tworzy tajną broń, aby podbić cały Zul'Drak dla Plagi. Drugie piętro można odwiedzić tylko podczas kilku zadań, które gracze otrzymują od Drakuru. Transporter przestanie działać po zakończeniu łańcucha. 


ZERAMAS

    Zeramas to kolejna nekropolia Plagi położona na wschód od Ebon Watch w zachodnim Zul'Drak. Znajdujący się poniżej Relikwiarz Agonii nie pozwala na wjazd na teren nekropolii. Górna część jest całkowicie odcięta. Jedynym sposobem na wejście do Zeramas jest użycie latającego wierzchowca. Obecnie nekropolia jest zupełnie pusta; ponieważ ta strefa nie była przeznaczona do przelotu podczas misji graczy, prawdopodobnie Zeramas był przeznaczony tylko dla wyglądu. Ponieważ jednak podstrefę można odkryć tylko lecąc do niej. 



LIGHT`S BREACH

    Light's Breach to mały obóz należący do Srebrnej Krucjaty i znajduje się na północ od Twierdzy Drak'Tharon w Zul'Drak. 
 


EBON WATCH

    Ebon Watch to pomniejsze obozowisko Rycerzy Hebanowego Ostrza w Zul'Drak. 


 

 THRYM`S END

    Thrym's End to obszar w Zul'Drak, gdzie odkryto nieumarłych vrykulów lub vargulów, przeprowadzających eksperymenty dla Plagi. Gerka i Burra czyli członków Argent Crusade, odpowiedzialnych za ustanowienie frontu bitwy, można znaleźć tutaj, a pozostałych członków można znaleźć w Crusader Forward Camp. Gymer, król olbrzymów burzy, również można znaleźć tutaj w gigantycznej klatce.

Dzisiaj krótko i na temat. Widzimy się w kolejnym wpisie. Zostawcie łapkę w górę :) 


Autor: Rafał "Vegov" Wójcik 
Źródło: www.wowpedia.com
 
 



                                            

Komentarze

Copyright © Ścieżki Azeroth