Pogadanka: Borean Tundra


 „Rozległa Borean Tundra jest domem zarówno dla przypominającego morsów rasy tuskarra i dla tajemniczej rasy taunka. Tutaj również, głęboko w górach Coldare, niebieski Smoczy Aspekt  Malygos wznowił swoją opiekę nad wszelką magią. Dowodząc niebieskim stadem smoków ze swojej mistycznej bazy Nexus, Malygos jest zdeterminowany przejąć kontrolę nad magią na całym świecie. "

www.worldofwarcraft.com

    Borean Tundra znajduje się na dalekim południowo-zachodnim krańcu Northrend i jest domem tuskarrów i niebieskich smoków. W regionie tym znajdziemy również jednostki Plagi jak i nag.  W Borean Tundra znajdują się bazy zarówno Przymierza i Hordy . W  Warsong Hold znajduje się wieża sterowców łączącą ją z Durotarem, a  z Valiance Keep  odpływa statek prosto do Stormwind. Istnieje również port między Tundrą a Howling Fjord, który wykorzystuje gigantycznego żółwia z pokładem na grzbiecie jako szybki środek do podróżowania między dwoma początkowymi możemy rozmawiać i naprawiać swój sprzęt. Udosępniają też misje przeciwko zarażonemu obozowi po drugiej stronie zatoki.
    Boreańska Tundra jest szeroka, płaska i zimna. Krajobraz jest bardzo zróżnicowany. Twarda, ale uprawna gleba na południu prowadzi do odżywczych basenów parowych pośrodku. Wzdłuż zachodniego krańca wznoszą się paskudne klify Westrift. Na północy znajdują się łąki i obszar stromych wzgórz. Wschód jest pokryty śniegiem i jest najbardziej brutalną częścią tej krainy. Rzeka stanowi granicę pomiędzy Borean Tundra od Dragonblight. Na północnym zachodzie można zobaczyć wyspę Coldarra. Jest wystarczająco wysoka, aby przez cały rok można ją było przykrywać śniegiem. Ostatnio ziemią wokół samotnej wyspy wstrząsnęły pomruki. Geolodzy są zaniepokojeni pojawieniem się szczelin w skorupie i obawiają się, że potężne trzęsienie ziemi może rozerwać Coldarrę na strzępy. Miałoby to ogromne konsekwencje dla stabilności Borean Tundra i prawdopodobnie samego Northrend.

W Borean Tundra znajdziemy trzy elitarne moby potrzebne do ukończenia osiągnięcia – Northern Exposure czyli:

  • Fumblub Gearwind – jest to mechagnom lecący helikopterem nad gorącymi gejzerami, więc patrzcie w górę. Po pierwszym uderzeniu ląduje, gdzie toczy dalszą walkę.
  • Icehorn – ta elitarna bestia/nosorożec najczęściej przechadza się w skrajnej, wschodniej części krainy, tuż przy granicy z Dragonblight.
  • Old Crystalkbark – elitarny fioletowy drzewiec z kryształami wystającymi z jego ciała. Krąży na wyspie Coldarra w wokół Nexusa.


Zasoby dostępne w Borean Tundra:

  • Frostweave Cloth – First Aid, Tailoring i Engineering.
  • Goldclover – herbalism
  • Deadnettle – herbalism
  • Tiger Lily – herbalism
  • Fire Leaf – herbalism
  • Borean Leather- skinning
  • Arctic  Fury – skinning
  • Nerubian Chitin – skining
  • Cobalt Ore – mining


INSTANCJE

NEXUS

    Aby przywrócić swoją dominację nad magią, niebieski Smoczy Aspekt, Malygos, rozpoczął bezwzględną kampanię mającą na celu zerwanie połączenia między śmiertelnikami a tajemnymi energiami krążącymi po Azeroth. W tym celu jego niebieskie stado smoków przekierowuje linie mocy świata do Nexusa, potężnego legowiska Malygosa. Nexus to jeden z pierwszych instancji dostępnych w dodatku. Aby wejść do instancji przed poziomem 77, gracze muszą najpierw wykonać linię zadań dla czerwonego smoka, który następnie leci do wejścia. Plan lochów jest bardzo otwarty. Możemy wejść na różne "skrzydła", ale ostatni boss, Keristrasza, chwyta naszego smoczego towarzysza, który może zostać uwolniony ze swojego lodowego więzienia tylko wtedy, gdy zabijemy trzech poprzednich bossów. Dostępnych mamy 4 bossów w wersji normalnej czyli:

  • Grand Magnus Telestra - jeden z magów Kirin Tor, która zdradziła organizację i stanęła po stronie Malygosa by utrzymać w posiadaniu swoje moce. Plotka głosi, że uczyła Kael`thasa sztuk magicznych.
  • Ormorok the Tree – Shaper -  Ormorok i jego twory prawdopodobnie zostały schwytane i umieszczone w Nexusie, by służyły jako strażnicy lokacji. Sam Ormorok jest strażnikiem jednej części więzienia Keristraszy. W Nexusie byli codziennie poddawani ogromnym ilościom tajemnej energii. Z biegiem czasu zostali zepsuci i oszaleli. Teraz prawdopodobnie służą Malygosowi i Niebieskim Smokom, czy im się to podoba, czy nie.
  • Anomalus – ta magiczna anomalia powstała w skutek dużego napływu energi magicznej do Nexusa.  Był używany jako jeden ze strażników Nexusa i więzienia Keristraszy. Wygląda na to, że Anomalus wymknął się spod kontroli, gdy on i pomniejsze żywiołaki tajemnej energi atakują niebieskie stado smoków.
  • Keristrasza -  była sługą Alexstraszy. Po odmowie poddania się woli Malygosa, Keristrasza została uwięziona w jednym z tajemnych więzień niebieskiego stada. Uwalniamy ją i w swojej ludzkiej formie jest zleceniodawcą. Keristrasza może zostać przywołana, aktywując Augmented Arcane Prison i obsługuje serię zadań, które pozwalają graczowi pomóc w walce z Malygosem. Z wdzięczności Keristrasza pomaga swoim ratownikom w walce z Saragosa ( jedna z partnerek Malygosa). Po zabiciu smoczycy, Keristrasza zostaje schwytana przez Malygosa, który czyni ją swoją nową partnerką. Malygos nieustannie ją maltretował, znakując runy na jej ciele i używając swojej potężnej magii, by nagiąć jej wolę, aż w końcu oszalała. Ci, którzy kiedyś jej pomogli, teraz muszą wejść do Nexusa, aby uwolnić ją z udręczonej egzystencji – niefortunny, ale konieczny koniec smutnej i tragicznej opowieści. Była jedynym smokiem spoza stada Niebieskich Smoków, która był małżonką Malygosa i zarazem ostatnią małżonką.
    W trybie heroicznym dochodzi nam kolejny boss w zależności po jakiej stronie jesteśmy:
  • Commander Kolurg - Kolurg szukał cennych skarbów, które mógłby dodać do zbrojowni Hordy. Jego gniew, na jego nieszczęście w Komnatach Zastoju nie zostanie złagodzony, gdy jego lodowe więzienie się rozpada, odkrywa, że poszukiwacze przygód Przymierza kradną jego przedmioty.
  • Commander Stoudbeard - Stoudbeard poprowadził swoje wojska przeciwko najniebezpieczniejszych wrogów Sojuszu, być może Korytarze Zastoju spowolniły go, ale widok poszukiwaczy przygód z Hordy sprawi, że znów ruszył do walki. Strategia obu tych bossów jest identyczna.


OCULUS

    Oculus zaprojektowane dla graczy na poziomie 80. Jest to wieża z „magicznych pierścieni”, które unoszą się nad ziemią i po raz pierwszy umożliwiają graczom korzystanie z niektórych latających wierzchowców. Brama Oculusa znajduje się bezpośrednio nad bramą nexusa, do której trzeba dotrzeć rampą. W odpowiedzi na ofensywę niebieskich smoków, Kirin Tor, elitarni magowie Dalaranu, sprzymierzyli się z czerwonymi smokami, których zadaniem jest ochrona życia. Ich połączone siły obalają ofensywę niebieskiego Aspektu, ale czas ucieka. Jedyne pytanie, które teraz pozostaje, to czy Malygosa można powstrzymać, zanim jego krucjata dotrze do katastrofalnego finału. Teraz Malygos używa Arcanomiconu, aby zlokalizować i wykorzystać linie magii, kierując magiczne moce, które krążą pod ziemią, do swojej bazy w Northrend. Po okiełznaniu, energia jest skupiana przez wznoszące się pierścienie Nexusa/Oculus i wyrzucane są do Wirującej Pustki. Przekierowanie linii mocy przez Malygosa miało jednak katastrofalne konsekwencje – rozerwanie skorupy świata i otwarcie niestabilnych szczelin: rozdarć w samej materii magicznego wymiaru. Bossowie:

  • Drakos the Interogator - Ci, którzy przeciwstawili się Malygosowi, mogą trafić pod szpony Drakosa. Po zabezpieczeniu Keristraszy w Nexusie, Drakos wrócił do Oculus, by zabrać swoich nowszych więźniów, inne smoki, które wpadły w konflikt z Malygosem. Jego więźniowie mają zostać ukarani i nie ma ucieczki. ( z oficjalnej strony World of Warcraft )
  • Varos Cloudstrider - to drugi boss znajdujący się w Oculusie. Jest jednym z Lazurowych Lordów niebieskiego stada smoków i kapitanem tamtejszych sił. Varos koordynował brutalne ataki na Porozumienie Smoczego Spokoju od początku Wojny Nexusa. Został wezwany do pilnowania Oculusa i przygotował już swoich kapitanów i smoki. Varos wykorzystał również moc przepływającą przez sam Oculus, aby wzmocnić swoją obronę.
  • Mage Lord Urom - był jednym z Kirin Tor, którzy stanęli po stronie Malygosa. Przez pierwsze trzy spotkania, Urom, przyzywa sługi i teleportuje się na następną platformę. Podczas trzeciego spotkania teleportuje się na środkowy pierścień, gdzie rozpoczyna się ostateczna bitwa.
  • Ley Guardian Eregos - to ostatni boss znajdujący się w Oculusie. Jest najwyższym przywódcą Oculus i operacji mającej na celu przekierowania linii mocy do Nexusa. Walka z nim polega na użyciu smoków.


RAID


EYE OF ETERNITY

    Z bezpiecznego obszaru swojej osobistej domeny, Malygos koordynuje krucjatę, aby przywrócić swoją dominację nad tajemnymi energiami krążącymi po Azeroth. W jego oczach głupie działania Kirin Tor i innych śmiertelnych magów pogrążyły świat w chaosie, a nadużywanie ich mocy nie będzie już tolerowane. Zagrożeni brutalną taktyką Tkacza Zaklęć, Kirin Tor sprzymierzyło się z czerwonym stadem smoków. Razem obie grupy uważnie obserwują Malygosa, szukając sposobu na pokrzyżowanie jego kampanii i uderzenie w Aspekt Magii, ale jak dotąd nieuchwytny Tkacz Zaklęć okazał się trudny do uchwycenia. W Wyrmrest Temple, starożytnym miejscu spotkań smoczych stad, Alexstrasza i ambasadorzy innych stad dyskutowali o lekkomyślności Malygosa i niechętnie doszli do wniosku, że jest on poza możliwością uratowania go od obłędu. Z pomocą czerwonych smoków bohaterowie Azeroth mogą osiągnąć to, co wcześniej było nie do pomyślenia: rzucić wyzwanie Tkaczowi Zaklęć w Eye of Eternity. Utrzymanie bezpieczeństwa Azeroth zależy od porażki Malygosa, ale jego koniec zwiastuje także nową erę: świat niestrzeżonej magii, pozbawiony Smoczego Aspektu wystarczająco potężnego, by go pilnować. Aby wejść do tego raidu potrzebny będzie klucz, który wypada z Sapphirona w Naxxramas.


LOKACJE

 

 

THE NEXUS

    To starożytna forteca niebieskiego stada smoków zlokalizowana w centrum wyspy Coldarra w Northrend. Pod jej fundamentami znajduje się sieć lodowych jaskiń, a ze środka wystrzeliwuje wielka kolumna magicznej energii, otoczona lewitującymi pierścieniami. 


WARSONG HOLD

    To siedziba sił Hordy w Northrend Jest własnością Ofensywy Wojennej Pieśni, kierowanej przez Garrosha Hellscreama — byłego wodza Mag'har w Outland. Ta masywna twierdza znajduje się w południowej części Borejskiej Tundry, w niewielkiej odległości od wybrzeża. Po wylądowaniu w Borean Tundra, ofensywa Wojennej Pieśni wymagała bazy operacyjnej, miejsca, do którego mogliby pomieścić wojska i przywódców, a także miejsca do opracowywania strategii, aby wzmocnić ofensywę w Northrend. Armia peonów została wysłana z Orgrimmaru do budowy tej wielkiej twierdzy. Za pomocą dźwigów zaczęli ustawiać bloki na wzgórzu. Po krótkim czasie sama twierdza została ukończona. Gdy Warownia została ukończona, peoni rozpoczęli pracę nad zewnętrzną linią obrony; serią wież i bram wokół zewnętrznej krawędzi kamieniołomu Mightstone Quarry skąd brali surowiec do budowy warowni. Wzdłuż drogi z Przystani Garrosha do Warowni Wojennej Pieśni wyrosła wioska – Torp`s Fasrm, w której mieszkali robotnicy pracujący nad fortecą. Jednak wszystko nie poszło zgodnie z planem Garrosha Hellscreama i Varoka Saurfanga. Wioska peonów została przejęta przez Kult Potępionych. Zniszczyli wioskę i zaczęli tworzyć więcej nieumarłych sług dla Plagi. Od tego czasu peonowie przenieśli się do Warsong Hold i obecnie są umieszczani w małych schronach wokół podstawy twierdzy. Peonowie pracujący w Mightstone Quarry kopali zbyt głęboko i odkrywali stare tunele. Z tuneli wylały się hordy sił Nerub'ar i zaczęły atakować żołnierzy. Kilku żołnierzy zostało uwięzionych w sieciach, a poszukiwacze przygód mają za zadanie ich uwolnić. 


VALIANCE KEEP

T    wierdza Rycerstwa to główna osada Przymierza w Borean Tundra. Składa się z koszar, gospody i portu z którego jest połączenie transportowe do miasta Stormwind. Twierdza Rycerstwa jest jednym z dwóch głównych portów wejściowych Przymierza w Northrend (drugim jest Valgarde w Howling Fjord) i służy jako kwatera główna dla Valiance Expedition - głównych sił Przymierza w Northrend. pod osobistym dowództwem króla Variana Wrynna. Król pozostaje w Stormwind, pozostawiając swoje siły na linii frontu pod dowództwem swoich podwładnych: Wysokiego Lorda Bolvara Fordragona, który dowodzi oblężeniem Przymierza pod Angrathar: Bramą Przekleństwa oraz generała Arlosa, który dowodzi samą Twierdzą Rycerstwa. Twierdza jest oblegana przez armie Króla Lisza. Za murami armie Plagi wykopują swoje zapadliska, aby zapewnić podziemną linię posiłków do oblężenia oraz wysyłają swoje siły powietrzne by rozwaliły wewnętrzną obronę. Od wewnątrz Kult Potępionych i San'layn próbują podważyć strukturę dowodzenia Sojuszu i rozpętały plagę na wewnątrz Farshire, które dostarcza zaopatrzenie do twierdzy.

 

RIPLASH STRAND

    To linia brzegowa w najbardziej wysuniętym na południe punkcie stałego lądu Borejskiej Tundry. Kiedyś był to obszar kontrolowany przez nagi, dopóki nie został najechany przez bezlitosnego Kvaldira. Na wybrzeżu znajdują się ruiny nocnych elfów, prawdopodobnie są to część pobliskich ruin Riplash na południu. 


RIPLASH RUIN

    Ruiny Riplash znajdują się w najbardziej wysuniętej na południe części Borejskiej Tundry, jako mała grupa wysp niedaleko Riplash Strand. Prawdopodobnie są to ruiny miasta  nocnych elfów. Znajduje się tam kapliczka, która wygląda jak świątynia Elune, ale z posągiem królowej Azshary. Ostatnio Skadir wymordowali tutaj większość nag (pozostawiając tylko Veehję ) i używają ruin jako bazę wypadową do ataków na Boreańską Tundrę. Mają plany uwolnienia Levirotha – wielkiego krakena uwięzionego 500 lat temu przez Azshare. 


GARROSH`S LANDING

    Przystań Garrosha to dok na zachodnim brzegu Borean Tundra w pobliżu Warsong Hold, gdzie siły Hordy pierwszy raz postawiły stope w Northrend. Nzajduje się tam niszczyciel orków. W pobliżu widać szczątki drugiego statku. Na plaży widywać charakterystyczne budynki dla rasy orków jak wielka sala i wieża strażnicza. 

 

KASKALA

    Kaskala to port położony na wschodnim wybrzeżu Borejskiej Tundry i stolica tuskarrów Kalu'ak. W pewnym momencie miasto najechała grupa Kvaldirów i tuskarrowie musieli schronić się w pobliskim Unu'pe, wiosce tuskarrów na wschodzie. Można by spojrzeć na Kaskalę jako na jedno miasto podzielone na związki rodzinne, ale nie jest to do końca trafne, ponieważ każda osada działa sama. Samce z każdej wioski polują i łowią ryby, podczas gdy samice zbierają nieliczne plony rosnące w tundrze, zbierają jagody i korzenie, szyją i naprawiają ubrania oraz zajmują się domami i dziećmi. Tusklord Hrak'kar rządzi miastem. Najstarsza wioska w Kaskali ma co najmniej kilka stuleci, a reszta dorastała wokół niej, gdy członkowie rodziny rozeszli się, aby założyć własne mniejsze rodziny.


AMBER LEDGE

    To część  klifu z wieżą maga z widokiem na Westrift. Znajduje się tutaj zniszczony most, który kiedyś łączył Boreańską Tundrę z Coldarrą.  Można stąd dotrzeć do  Coldarra za pomocą smków z czerwonego stada.


GEYSER FIELDS

    The Geyser Fields to obszar lądu wypełniony gejzerami w Borean Tundra. Podczas gdy maszyny przejęły kontrolę nad północnymi sekcjami, niektórzy nieumarli nerubianie przejęli kontrolę nad południową częścią. Obszar otoczony jest również gorącymi źródłami; Steam Springs na wschodzie, Scalding Pools na zachodzie i Festering Pools na północy. Można tu znaleźć Gearmastera Mechazoda, który „usuwa klątwę ciała ” z gnomów, które zapuszczają się zbyt daleko, zamieniając je w mechagnomy.


TAUNKA`LE VILLAGE

    Wioska Taunka'le to wioska taunka znajdująca się na południowy wschód od Pól Gejzerów w Boreańskiej Tundrze. Wódz Wintergale prosi o pomoc w ewakuacji wioski, ponieważ obawia się, że Plaga wkrótce ich zaatakuje. Wioska od dawna była oblegana przez Plagę z  nekropoli Naxxanar, zanim Horda i Przymierze rozpoczęły wojnę przeciwko Królowi Liszowi. Przywódca wioski, Chieftain Wintergale, podąża za radą swoich doradców  i nakazuje poszukiwaczom przygód Hordy aby zaatakowali dowódców Plagi z Naxxanar, ostatecznie zabijając księcia San'layn Valanara. Greatmother Taiga oferuje również zadania związane z pobliskim zagrożeniem od strony Mechagnomów. Pomimo ich najlepszych wysiłków, wojna z Plagą sprawiła, że Taunka'le nie była już w stanie utrzymać populacji Taunka. Wódz Wintergale zarządził całkowitą ewakuację wioski do stolicy taunka Wioski Lodowej Mgły podczas zadania Upadek wioski Taunka'le. Nie wiadomo, czy wioska została odzyskana po zakończeniu kampanii w Northrend.


DEATH`S STAND

    To obozowisko Valiance Expedition znajdujące się w pobliżu Wailing Ziggurat w Boreańskiej Tundrze. To tutaj Thassarian, pierwszy rycerz śmierci Przymierza  poprowadził „Jednostkę S” w samobójczej misji zdobycia zigguratu, prawdopodobnie jako bazy do ataku na Naxxanar i Temple City of En`kilah.


TEMPLE CITY OF EN`KILAH

    To forteca Plagi w północno-wschodnim narożniku Borejskiej Tundry, na południowy wschód od zniszczonej nekropolii Talramas. Nad miastem świątynnym unosi się kolejna nekropolia Plagi, Naxxanar, która służy jako centrum dowodzenia Plagi w Boreańskiej Tundrze. Tereny En'kilah to nerubianskie archeologiczne wykopaliska. Spires of Blood, Decay i Pain znajdują się w mieście świątynnym. 


NAXXANAR

    To nekropolia Plagi unosząca się nad Miastem Świątynnym En'kilah w Borean Tundra. Jest to baza operacyjna Plagi w w tym rejonie i miejsce pobytu Księcia Valanara, lokalnego władcy Plagi. Zarówno Przymierze, jak i Horda mają misje, aby wejść do Naxxanar i zabić księcia Valanara. Thassarian, pierwszy rycerz śmierci Przymierza, prowadzi grupę na dach nekropolii, aby zmierzyć się z Valanarem, aby uwolnić swoją siostrę Leryssę spod kontroli umysłu Księcia Krwi. Horda na rozkaz Wodza Wintergale z Wioski Taunka'le odnajduje Valanara w wewnętrznej komnacie Naxxanar wraz z jego porucznikami, Vanthrynem i Luthionem. Aby wejść do Naxxanar musisz zabić High Priest Andorath , High Priest Naferset i High Priest Talet-Kha . Po zebraniu ich zwojów otrzymasz słowa kluczowe "Shabtir bakh sokhen". 


FIZZCRANK AIRSTRIP

    To baza gnomów w Borean Tundra, przyćmiona przez zniszczoną nekopolię Talramas. Znajduje się tam  kilka  bombowców i maszyn latających. Dostępne są serie zadań, skupiające się na Gearmaster Mechazod, który został złożony z niektórych niezidentyfikowanych części robota, które wessały rurociągi gnomów. Twierdzi, że został zbudowany przez tytanów i porywa wszystkie gnomy, które może znaleźć, aby przekształcić je w potworne cyborgi, usuwając ich „ klątwę ciała ”. Pas startowy jest szczególnie interesujący dla inżynierów.  Podczas Czwartej Wojny, lądowisko wysłało sygnał o niebezpieczeństwie do Nowego Tinkertown, ponieważ zostało zaatakowane przez Ironbound troggów. Członkowie GEAR przybyli tutaj i pokonali najeźdźców.


BOR`GOROK OUTPOST

    Posterunek Bor'gorok to placówka Hordy na południu krainy przy zejści do Sholazar Basin i na wschód od Ustronia Zimowej Płetwy, w najbardziej wysuniętej na północ części Borejskiej Tundry.



To tyle jeśli chodzi o Boren Tundra. Zapraszam was na kolejny, w którym skupimy się na krainie Dragonblight. Do zobaczenia :) 


Autor: Rafał "Vegov" Wójcik

Żródło:www.wowpedia.com

 


Komentarze

Copyright © Ścieżki Azeroth