Pogadanka: Dragonblight


 „W Dragonblight, dawnej siedzibie imperium nerubiańskiego, gęste lasy otaczają arktyczne pustkowia zaśmiecone masywnymi kośćmi smoków, które przybyły tu, by umrzeć. Tutaj również znajduje się Komnata Aspektów, w której pięciu wielkich Smoczych Aspektów powierzono opiekę nad nowo stworzonym światem Azeroth .”

    Tutaj gęste lasy otaczają rozległe arktyczne pustkowia, zaśmiecone masywnymi, błyszczącymi kośćmi wymarłych smoków. W centrum tej zamarzniętej przestrzeni znajduje się Wyrmest Temple - struktura, która prawdopodobnie została zbudowana przez kształtujących świat tytanów wkrótce po stworzeniu Azeroth. Wiele legend głosi, że pięć wielkich Smoczych Aspektów zostało pobłogosławionych w tej fortecy i powierzono im opiekę nad rozkwitającym światem. Być może z tego powodu smoki zbliżające się do końca swojego życia przybywają na Smocze Cmentarzysko. Wokół Świątyni Smoczego Spokoju znajduje się pięć majestatycznych smoczych świątyń: czerwona, brązowa, zielona, niebieska i czarna - każda pobłogosławiona mocami odpowiedniego stada. Ostatnimi czasy Plaga nieumarłych oblegała te świątynie, próbując stworzyć nowe, przerażające odmiany nieumarłych smoków, by służyły Królowi Liszowi. Próbując powstrzymać te inwazje, czerwony Smoczy Aspekt, Alexstrasza, zaczął rekrutować bohaterów do pomocy w walce z Plagą. Niegdyś Scarlet Crusade, obecnie Scarlec Onslaught, przybyła w nadziei na zwycięstwo w trwającej kampanii przeciwko Królowi Liszowi i jego sługom. Zarówno Przymierze, jak i Horda rozpoczęły swoją kampanie na Smoczym Cmentarzysku, szczególnie interesując się zabarykadowanym wejściem do Lodowej Korony, Angrathar the Wrathgate. Tam obie frakcje zaczęły szykować się do oblężenia, które nieuchronnie doprowadzi do legowiska samego Króla Lisza. Bezpośrednie niebezpieczeństwo Smoczego Cmentarza stwarza jednak nie tylko Król Lisz, ale także niebieskie stado smoków. Zdeterminowany, by manipulować całą istniejącą magią, by służyła jego własnym celom, niebieski Smoczy Aspekt, Malygos, nakazał swojemu stadu manewrować w kluczowych pozycjach nad magicznymi liniami. Wielu wierzy, że te straszne konstrukty mają na celu ponowne wyrównanie ścieżek magicznej energii biegnącej pod ziemią. Jeśli się powiedzie, manipulacja Malygosa może doprowadzić do ekologicznej i magicznej katastrofy, która zagrozi nie tylko stabilności Northrend, ale ostatecznie równowadze całego świata. Chociaż w większej części jest to chłodne pole śnieżne, Dragonblight zawiera kilka lokacji o radykalnie odmiennym terenie. Najbardziej godne uwagi są prawdopodobnie smocze kapliczki z lawą - Obsidian Dragonshrine, tropikalny las - Emerald Dragonshrine i pustynia - Bronze Dragonshrine. Smocze Cmentarzysko to obszar, w którym Galakrond został pokonany, a jego szczątki są widoczne po dziś.  Około roku 823, Agwynn udała się na Smocze Cmentarzysko, aby pomóc smoczym stadom w wypędzeniu stada demonów, które wysysały potężną tajemniczą energie niebieskich smoków. Gdy ostatni demon został wygnany ze świata, pojawił się Awatar Sargerasa, by z nią walczyć. W trakcie Trzeciej Wojny, po wylądowaniu w Howling Fjord, wojska Arthasa  przeniosły swoje statki i wojska na północy zachód  Dragonblight. To tutaj emisariusz Przymierza emisariusz przekazał rozkaz króla Terenasa, aby odwołać ekspedycję oraz tutaj Arthas zniszczył swoje statki, uwięziając jego siły w Northrend. Kilka dni później Mal'Ganis zaatakował jego obóz przytłaczającą liczbą, co skłoniło go do odnalezienia Frostmourne'a w jaskini na północy. Kiedy rycerz śmierci Arthas powrócił do Northrend po zniszczeniu północnych regionów Lordaeron, odpowiadając na wezwanie Króla Lisza do walki z Illidanem Stormrage, jego pierwsza baza znajdowała się na południowym wybrzeżu Dragonblight.
 
Elitarne stworzenia potrzebne do osiągnięcia Northern Exposure to:
  • Crazed Indu`le Survivor – ten elitarny tuskar porusza się pomiędzy wejściem do Azjol Nerub a południowym brzegiem w zachodniej części krainy.
  • Scarlet Highlord Daion – elitarny przywódca Szkarłatnej kruciaty, który porusza się w północno – wschodniej części krainy. Rozpoznać ją można po tym, że porusza się na identycznym pierwszym koniu paladynów krwawych elfów.  Zazwyczaj krąży wokół jaskini we wskazanej części rejonu oraz w okolicach Naxxramas ( patrząć na mape to rejon nad Naxxramas ) oraz oczywście w rejonie placówki Szkarłatnej Krucjaty czyli New Heartglen na południu Dragonblight.
  • Tukenmuth – elitarny, biały mamut, który krąży wokół Wyrmest Temle oraz wzdłuż ścieżki od Wyrmest Temple na północ. ( to ta rozwalona ścieżka, którą widzimy na mapie).

Zasoby:
  • Deadnettle – Herbalism
  • Goldclover – Herbalism
  • Talandra`s Rose – Herbalism
  • Frozen Herb – Herbalism
  • Borean Leather – Skinning
  • Nerubian Chitin – Skinning
  • Arctic Fury – Skinning
  • Cobalt Deposit – Mining
  • Rich Cobalt Deposit – Mining
  • Saronite Deposit – Mining
  • Rich Saronite Deposit – Mining
  • Titanium Vein – Mining


INSTANCJE 

 

AZJOL-NERUB


    Azjol-Nerub było imperium o wielkiej sile, do póki Król Lisz przybył do Northrend. Pomimo zaciekłego oporu siły Plagi zdołały przejąć podziemne królestwo i wymordować jego mieszkańców, nerubian. Naznaczona latami wojny ta rozległa domena jest teraz okupowana na dwóch frontach. W Upper Kingdom nieumarli nerubianie patrolują ruiny swojej ojczyzny, strzegąc spaczonych jaj, które pewnego dnia przyniosą nowe pokolenie wojowników Plagi. Tymczasem w głębinach Starego Królestwa: Ahn'kahet, budzi się kolejny wróg: Faceless. Niewiele wiadomo o tych przerażających stworzeniach, ale plotka głosi, że odpowiadają one na złą moc czającą się pod Northrend. Zniszczenie nieumarłych nerubian i ich skażonych jaj będzie wielkim ciosem dla Króla Lisza, ale wyeliminowanie tajemniczych bezimiennych ma również kluczowe znaczenie dla odzyskania upadłego imperium. Bossowie: Kirik`thir Gatewatcher, Hadronox, Watcher Naril, Watcher Gashira, Watcher Silthik, Anu`barak. 


AHN`KAHET: THE OLD KINGDOM


    Stare Królestwo było częścią Azjol-Nerub znajdującą się za Drzwiami Starego Królestwa w Shadow Web Caverns. Anub'arak potwierdza, że Stare Królestwo zaczyna się za bramą, ale gdzie się kończy, jest przedmiotem dyskusji, chociaż Upper Kingdom czyli tam gdzie w WoWie rozgrywa się instancja Azjol – Nerub zaczyna się po nim. Arthas Menethil i Anub'arak przekroczyli go, by dotrzeć do Górnego Królestwa i ostatecznie do Lodowca Lodowej Korony. W drodze przez Stare Królestwo walczyli z wciąż żyjącymi nerubianami, którzy uważali Anub'araka za zdrajcę za służbę Pladze, uratowali grupę uwięzionych nieumarłych nerubian, zniszczyli niektóre jaja nerubian i zabili jedną z ich królowych. Zmierzyli się też z kilkoma bezimiennymi zanim uciekli do Wyższego Królestwa. Bossowie: Elder Nadox, Prince Taldaram, Amanitar, Jedoga Shadowseeker, Helard Volazj.

RAIDY

 

OBSIDIAN SANCTUM


    Obsydianowe Sanktuarium to obszar czarnego stada smoków w Komnacie Aspektów. Wejście znajduje się pod Wyrmest Temple w Dragonblight i można się do niego dostać przez szczelinę w lodzie, podążając Ścieżką Tytanów. Zawiera jednego bossa – Sarthariona the Onyx Guardian i jego trzech smoczych poruczników, Shadrona, Tenebrona i Vesperona. Najeźdźcy mogą zdecydować się na zabicie wszystkich trzech smoków lub pozostawienie ich przy życiu. Ukończenie starcia z jednym lub większą liczbą drake'ów zwiększa zarówno poziom trudności, jak i jakość łupów, które się pojawiają. Istnieje wersja tego najazdu dla 10 i 25 graczy.  Ponad dziesięć tysięcy lat temu czarny Smoczy Aspekt, Neltharion, rozpoczął wyprawę, by panować nad innymi smokami i tym samym zdominować Azeroth. Zanim Deathwing - jak zaczęto nazywać Neltharion - zdołał osiągnąć swój cel, inne Aspekty zmusiły go do ukrycia, lecz reszta czarnego stada nadal kontynuowała jego paskudną pracę. Znienawidzony i ścigany za swoje złe uczynki, Deathwing planował wzmocnić swoje szeregi. Jego agenci zaczęli eksperymentować z innymi smoczymi stadami, aby stworzyć nową i potężniejszą rasę smoków. W wyniku eksperymentów powstała nowa, potężna i przerażająca rasa: smoki zmierzchu. Uważano, że te złowrogie smoki zostały zniszczone po ataku na Grim Batol, ale niedawno odkryto nową gromadę jaj zmierzchu w Obsydianowym Sanktuarium, domenie czarnego stada w Komnacie Aspektów. Teraz bohaterowie Azeroth muszą raz na zawsze zniszczyć potomstwo i zapobiec mrocznej przyszłości, która została wprawiona w ruch. W następstwie Wojny Nexusa, Alexstrasza zleciła swoim dzieciom wykorzenienie wszelkich sposobów na pokrzyżowanie planów byłego Spektu czarnego stada. Szybko zlokalizowali gromadę jaj smoka zmierzchu w Obsydianowym Sanktuarium. Mając już napięte zasoby w walce z Plagą i niebieskim stadem smoków, małżonek Alexstraszy, Korialstrasz, wysłał wiadomość o jajach do Dalaranu a dokłądnie do Rady Sześciu w nadziei, że sprawni awanturnicy będą mogli wejść do sanktuarium i zniszczyć wypaczone potomstwo Skrzydła Śmierci.


RUBY SANCTUM


    Rubinowe Sanktuarium to sanktuarium czerwonego stada w Komnacie Aspektów pod Świątynią Wyrmrest w Dragonblight. Można się do niego dostać przez szczelinę w lodzie podążającą Ścieżką Tytanów. Jest to loch rajdowy z trybami normalnym i heroicznym dla 10 i 25 graczy. Kiedy jaja smoków zmierzchu odkryto w Obsydianowym Sanktuarium, Korialstrasz poprosił Radę Sześciu o wysłanie poszukiwaczy przygód, by je zniszczyli. Awanturnicy szybko wykonali swoje zadanie. Na początku wszystko wydawało się ciche, ale potem wszelka komunikacja ze strażnikami w Rubinowym Sanktuarium ustała. Strażnicy stacjonujący przy portalu zostali zabici, a mistyczne kamienie roztrzaskane. Konsekwencje naruszenia Rubinowego Sanktuarium są straszne i niewiele wiadomo o tożsamości napastników, ponieważ liczba czarnych smoków w Northrend wydaje się zbyt ograniczona, by przeprowadzić taki atak.  Czarne stado smoków zaatakowało sanktuarium by zdobyć jaja czerwonych smoków i zniszczyć domene Aspektu Życia co ułatwi powrót Deathwinga do Azeroth. Halion jest głównym bossem, wraz z trzema mini-bossami, które są na jego rozkazy, które należy pokonać przed nim. 

NAXXRAMAS


    Naxxramas to raid poziomu 80, unoszący się nad Dragonblight w Northrend. Jest to nekropolia Plagi i główna siedziba arcylicha Kel'Thuzada. Pierwotne wcielenie lochów było uważane za najtrudniejszy raid przed Burning Crusade, wymagający do ukończenia 40 dobrze wyposażonych, wykwalifikowanych graczy. W dodatku World of Warcraft: Wrath of the Lich King , Naxxramas zostało przeniesione do Northrend i ponownie dostrojone jako podstawowa plansza rajdowa dla graczy poziomu 80. Podobnie jak wszystkie inne lochy rajdowe w dodatku, Naxxramas ma wersje dla 10 i 25 graczy. Wiele lat temu władca krypty Anub'arak poprowadził armię nieumarłych wojowników do starożytnego nerubiańskiego zigguratu, znanego obecnie jako Naxxramas. Siły Plagi opanowały cytadelę, a z woli Króla Lisza jej korytarze zostały przekształcone w potężną machinę wojenną. Czarna magia wyrwała fortecę z podziemnego domu i uniosła ją w niebo. Ukryte za grubą warstwą chmur Naxxramas rosło w siłę. Następnie został wykorzystany jako baza operacyjna Kel'Thuzada, który wrócił z nim do Lordaeron, gdzie rozprzestrzenił zarazę. Ze względu na codziennie walki żołnierzy z Naxxramas z wojskami Szkarłatnej Krucjaty, Srebrzystego Świtu, Opuszczonymi i ludźmi Przymierza, a także z ciągłymi najazdami poszukiwaczy przygód z każdej rasy i narodu na kontrolowane przez Plagę ziemie we Wschodnich Królestwach, siły Kel'Thuzad zostali mocno uszczuplone, co stważało problem w utrzymaniu bezpieczeństwa nekropolii.  Zikkurat powrócił do Northrend, szeregi wojsk zostały uzupełnione  a wrota do czeluści Plagi ponownie zostały otwarte, rzucając wyzwanie nowym śmiałkom.  Kel'Thuzad, ponownie zasiadał w mroźnym sercu nekropolii i oblega fortecę Przymierza w Wintergarde Keep. Gdy frakcje z całego świata zbiegają się u bram Lodowej Korony, wojna przeciwko Pladze wkracza w decydującą godzinę. To właśnie w Naxxramas losy bitwy mogą odwrócić się przeciwko Królowi Liszowi... lub nieodwracalnie na jego korzyść. 



LOKACJE



WYRMREST TEMPLE


    To starożytna struktura tytanów  znajdująca się w Dragonblight. Jest to baza operacyjna Wyrmrest Accort i starożytne miejsce spotkań pięciu smoczych stad. Komnata Aspektów zajmuje dolną część świątyni, podczas gdy Szczyt Smoczego Spokoju zajmuje najwyższą część.  Tysiące lat temu tytaniczni opiekunowie obdarzyli pięcioro protosmoków które pokonały Galakronda mocą Panteonu, tak narodziły się Smocze Aspekty. Aby pomóc Aspektom, opiekunowie stworzyli nowy gatunek, który miał służyć jako ich sojusznicy i małżonkowie - smoki. Dzięki temu powstały smocze stada. Smocze Aspekty i ich stada będą zobowiązane do ochrony Azeroth. Aby wzmocnić tę więź, strażnicy wykuli wielką wieżę w północnym Kalimdorze o nazwie Wyrmrest Temple. Świątynia służy jako serce kultury smoków, sanktuarium, w którym mogą się gromadzić i dyskutować o swoich działaniach. Ale przede wszystkim Świątynia Wyremst jest symbolem ich jedności. Wiele legend głosi, że pięć wielkich Smoczych Aspektów zostało pobłogosławionych w tej fortecy i powierzono im opiekę nad rozkwitającym światem. W rzeczywistości zostali pobłogosławieni w miejscu śmierci Galakronda. Być może z tego powodu smoki zbliżające się do końca swojego życia przybywają na Smocze Cmentarzysko, aby wzbogacić ziemię swoim odejściem. Wokół Świątyni Smoczego Spokoju znajduje się pięć majestatycznych smoczych świątyń: czerwona, brązowa, zielona, niebieska i czarna, każda pobłogosławiona mocami odpowiedniego stada. Ostatnimi czasy Plaga nieumarłych oblegała te świątynie, próbując wzmóc nowe, przerażające odmiany nieumarłych smoków, by służyły Królowi Liszowi. Próbując powstrzymać te inwazje, czerwony Smoczy Aspekt, Alexstrasza, zacząła rekrutować bohaterów do pomocy w walce z Plagą. Sama Twierdza jest neutralnym miastem kontrolowanym przez czerwone stado. Stąd gracze lecą na szczyt, gdzie spotykają Alexstraszę i jej małżonka Krasusa. Pływająca kula na najwyższym piętrze (miejsce spotkania smoków) jest znana jako Kula Jedności. Nic nie robi, ale jest symbolem jedności Porozumienia Smoczego Spokoju. Wyrmrest znajduje się w centrum Smoczych Pustkowi, które samo w sobie jest centrum Smoczego Cmentarza.
 
 

WINTERGARDE KEEP


    Wintergarde Keep jest główną bazą Przymierza w Dragonblight, służąc jako kwatera główna dla VII Legionu. Twierdza jest oblegana przez siły Plagi , które zajęły okoliczną wioskę oraz z lewitującego zikkuratu – Naxxramas. Twierdza jest dobrze chroniona za mocnymi murami i wieżami armatnimi. Składa się z koszar i tajemniczego sanktuarium.  Chociaż twierdza została zbudowana po tym, jak siły ekspedycyjne Przymierza wkroczyły do Northrend, by walczyć z Królem Liszem, to dowody wskazują wydaje się, że część wioski już tam była – dowódcy bazy nie byli świadomi istnienia Wintergarde wcześniej. Pola Carrion Fields były wcześniej znane jako Wioska Wintergarde, na której czele stanał burmistrz Godfrey, a jego ratusz jest obecnie opanowany przez nieumarłych.


NEW HEARTGLEN


    Nowe Hearthglen jest duża bazą operacyjną Scarlet Onslaught pozostałości po Szkarłatnej Krucjacie, która przybyła do Northrend w swojej kampanii przeciwko Pladze i wszystkim innym, którzy chcieliby się im przeciwstawić. Według dziennika Abbendisa, forteca znajduje się bardzo blisko miejsca, w którym Szkarłatna Flota wylądowała: na południowo-wschodnim wybrzeżu regionu Dragonblight. Nowe Hearthglen służy jako główny garnizon i port dla większości oddziałów i floty Szturmu. Nie ma wątpliwości, że Szturm przybył do Northrend przygotowany na wojnę. Baza została zbudowana w rekordowym czasie, pomimo obecności Plagi i przenikliwego zimna Dragonblight. Wielkie kamienne mury otaczają miasto, w którym znajdują się koszary, kowal, katedra, liczne domostwa, stajnie, tartak, kaplica i opactwo. Wzdłuż wybrzeża rozciąga się port Szkarłatnego Szturmu. Siły Scarlet są dowodzone przez Brigitte Abbendis, która przeniosła się z Tyr`s Hand oraz Bareana Westwinda, przypuszczalnie martwego dowódcę floty Scarlet.

 

VENOMSPITE


    Venomspite to osada Opuszczonych we wschodniej części Dragonblight. Tutaj Hand of Vengeance kontynuuje swoje eksperymenty z plagą, a gracze Hordy są wysyłani tutaj specjalną ścieżką lotu, która wymaga ukończenia głównych łańcuchów zadań w New Agamand w Howling Fjord. Venomspite ma tę samą typową architekturę, którą można znaleźć w Vengeance Landing i innych placówkach Forsaken w Howling Fjord . 
 

FORGOTTEN SHORE

    Forgotten Shore znajduje się w południowo-wschodniej części Dragonblight, pomiędzy New Heartglen a  Dragonspine Tributary. Było to miejsce głównego obozowiska sił Menethila, kiedy wyruszył do Northrend, by zniszczyć Mal'Ganisa. Po znalezieniu Muradina Bronzebearda i jego ludzi oraz założeniu mniejszego obozu, Arthas wyruszył, by uratować resztę ludzi Muradina przed nieumarłymi. Pobliska druga baza nieumarłych została zrównana z ziemią przez ludzi Arthasa i otrzymali rozkaz zbudowania na niej nowej bazy. Później przybył posłaniec z Lordaeronu  i powiedział im, że mają się spakować i odejść. Kapitan Luc Valonforth rozkazał żołnierzom przeciąć las. Arthas wrócił później, gdy dowiedział się, że otrzymali rozkaz powrotu do Lordaeron. Książę był jednak zdeterminowany, aby pozostać w Northrend, dopóki Mal'Ganis nie zostanie zniszczony. On, Muradin i dwa zespoły moździerzy zwerbowali wielu najemników i zniszczyli statki. Arthas następnie obwinił najemników, mówiąc, że to oni spalili okręty (choć była to w połowie prawda). Wojska księcia przeniosły się później do Drak'Tharon Keep . Kilka lat pózniej, podczas wojny z Królem Liszem, wybrzeże zostało zamieszkane przez błąkające siędusze ekepedycji Przymierza, którzy niegdyś byli członkami 1st Legion.
 

LIGHT`S TRUST


    Light's Trust to obóz Argent Crusade znajdujący się w północno-wschodnim narożniku Dragonblight, tuż za Jintha'kalar. Został założony w starożytnej świątyni Drakkari zdobytej przez krzyżowców. 
 

CRYSTAL VICE

    To rejon w Dragonblight wypełniony lodowymi olbrzymami i jormungarami. Od północy graniczy z  Crystalsong Forest. Ko'char the Unbreakable prowadzi tutaj olbrzymów i daje misje do walki z atakującymi insektami.


GALAKROND`S REST


    To ogromne cmentarzysko znajdujące się na Smoczym Cmentarzysku, gdzie cieleśni giganci próbują wskrzesić Galakronda w mroźnego jaszczura. Jest to miejscem, w którym Galakrond ostatni raz spadł z nieba i miejsce w którym narodziły się Wielkie Aspekty.W 823 BDP Strażniczka Aegwynn i kilka smoczych stad walczyło z Płonącym Legionem i awatarem Sargerasa w pobliżu mogiły protosmoka. Z książki World of Warcraft: Dawn of the Aspects dowoadujemz się, że tajemnicza siła ciągnie do Spoczynku Galakronda. Znalazł tam artefakt w kształcie ośmiokąta, który był wykonany z metalu, którego nie rozpoznał i otoczony był lawendową aurą. Obawiając się, że Galakrond nagle ożyje, Kalecgos wrócił do Nexusa z artefaktem. Później wróci, by pozbyć się przedmiotu, ponieważ dręczyły go wizje prehistorycznego Azeroth i Galakronda. Kalecgos spotkał Buniqa, który powiedział, że niektórych rzeczy nie należy chować. Gdy wychodziła, Kalecgos znalazł odciętą rękę w śniegu pod zwłokami Galakronda. Była szara i zbyt duży jak na człowieka, pokryty była resztkami rękawicy. W dłoni trzymała przedmiot, który wyglądał jak szkło i idealnie pasował do artefaktu, który Kalecgos znalazł wcześniej. W końcu Jaina Proudmoore została wciągnięta w to miejsce, po tym, jak wyczuła wołającego ją Kalca. Przy kościach znalazła ślady aury artefaktu i miejsce, w którym Kalec go wykopał. Wkrótce pojawił się Buniq i powiedział Jainie o Kalcu i tajemniczej osobie przybyłej na miejsce. Z nową wiedzą Buniq odszedł, a wkrótce potem Jaina wróciła do Dalaranu. Kiedy Kalec skończył ponownie przeżywać historię protosmoków i Galakronda, niebieski smok spotkał się jeszcze raz z Aspektami, po czym odleciał i uwierzył, że widział Tyra stojącego w Spoczynku Galakronda.


MOA`KI HARBOR


    Port Moa'ki to port Tuskarrów w południowo-środkowej części Dragonblight. Odpływają stąd łodzie żółwiowe Tuskarr do Unu'pe w Borean Tundra i Kamagua w Howling Fjord.  
 
 

AGMAR`S HAMMER


    Młot Agmara to baza Hordy w Dragonblight. Jest dowodzony przez Overlorda Agmara i demonstruje nowy, bardziej agresywny wygląd budownictwa Hordy. Jego koszary pełnią funkcję miejscowej karczmy. Posiada również sierociniec.


STARS REST


    Stars' Rest to mały obóz Przymierza znajdujący się na południe od Icemist Village w Dragonblight. Jest to obóz nocnych elfów zbudowany w ruinach. Mroźne nimfy z pobliskiego lasu pojawiły się, aby pomóc nocnym elfom. Jest tu również księżycowa studnia. 

 

ANGRATHAR THE WRATHGATE


    Angrathar the Wrathgate to zabarykadowane wejście do Cytadeli Lodowej Korony, które znajduje się w północno-zachodniej części Dragonblight. Brama Gniewu jest oblegana przez siły Hordy i Przymierza. Założyli bazy w Twierdzy Fordragon dla Przymierza i Kor'kron Vanguard dla Hordy. Ich siły zamierzają wedrzeć się do Cytadeli. To tutaj często bohaterowie (z wyjątkiem rycerzy śmierci ) będą mieli swoje pierwsze bezpośrednie spotkanie z Królem Liszem. Brama wykonana jest z Saronitu, metalu nazywanego przez tuskarra "Czarną Krwią Yogg-Sarona. To tu narodził się nowy Bolvar Fordragon........
 

PATH OF THE TITANS


    Ścieżka Tytanów zwana rónież Ścieżką Gigantów jest jedną z wielu starożytnych dróg zbudowanych przez tytanów, wykutych podczas ich rządów w Azeroth. Biegnie z Ulduaru w Storm Peaks, przez Taras Stwórców , przez Stormcrest i przez Las Kryształowej Pieśni, w dół przez Dragonblight, gdzie spotyka Wyrmrest Temple a następnie dalej kieruje się na południe do Zamarzniętego Morza. Fragmenty Ścieżki można znaleźć po zachodniej stronie Strand of the Ancients i wydaje się, że ciągnie się dalej na południe. Ścieżka Tytanów jest w stanie ruiny. Jotun zawsze podróżuje po Dragonblight. Lorda Everblaze'a znajdziesz w pobliżu małego budynku na jego północnym krańcu.

    To tyle jeśłi chodzi o tą krainę. Jak zauważyliście nie poruszyłem w lokacjach tematu Naxxramas oraz Azol – Nerub, a to dlatego, że pisałem o nich w przypadku instancji. Widzimy się w następnym wpisie.

Autor: Rafał "Vegov" Wójcik
Źródło: www.wowpedia.com



Komentarze

Copyright © Ścieżki Azeroth