Pogadanka: Hellfire Peninsula

     

  HELLFIRE PENINSULA

    Jak przystało na podróżników zaczynamy lustrować Outland, na pierwszy rzut mamy jałową i wysuszoną krainę Hellfire Peninsula czyli Półwysep Piekielnego Ognia. Nazwa adekwatna do krajobrazu. Oficjalna nota na stronie World of Warcraft mówi o Hellfire Peninsula tak:

"Niegdyś bujna i zielona kraina, Półwysep Piekielnego Ognia jest teraz suchym, jałowym pustkowiem pozbawionym życia przez mroczne praktyki orczych czarnoksiężników. To tutaj stoi Mroczny Portal, najbardziej rozpoznawalne miejsce w historii, znane z wielu zaciekłych bitew między Przymierzem, a Hordą. Zebrał się tu również nikczemny Płonący Legion, wykorzystując ten obszar jako miejsce postoju dla swoich apokaliptycznej krucjaty."

Hellfire Peninsula niegdyś była bujną Dżunglą Tanaan w zachodniej części Dreanoru. To kluczowy obszar Outland w którym to toczyło się najwięcej brutalnych i krwawych bitew w historii Warcrafta. To tutaj zaczynamy przygodę z TBC w momencie przekraczania Mrocznego Portalu. Po tej stronie jest on o wiele większy i majestatyczny. Półwysep to ponure miejsce na co wskazuje sama topografia krainy. Ziemia podobna jest do tej, którą spotykamy w Duraotarze: czerwona i jałowa, prawie nienadająca się do zamieszkania i do uprawy czegokolwiek. Nie wiem czy zauważyliście to w trakcie przemierzania, ale w trakcie chodzenia/biegania po Hellfire słyszymy charakterystyczny dźwięk, to odgłos pękających kości, które są świadectwem dawnych walk. Przez lata wiatr i temperatura wysuszyły je do takiego stopnia, że aż pękają pod stopami podróżników. Kości te głównie należą do bezbronnych draenei, których krwiożercza orcza Horda wybiła, nie oszczędzając nawet kobiet i dzieci. Półwysep Piekielnego Ognia jak i pozostałe krainy Outlandu są większe od każdej krainy w klasycznym WoWie z uwagi na fakt, iż możemy się po nich poruszać przy użyciu latającego wierzchowca.

Przed Pierwszą wojna Hellfire Peninsula a właściwie Dżungla Tanaan była otoczona wielkim morzem od strony północnej, wschodniej i południowej. To w tej krainie, orkowie wznieśli największą swoją twierdzę czyli Hellfire Citadel jako główną fortece Blackhanda pierwszego wodza Starej Hordy. Jako że Black Temple służyła jako siedziba Gul`dana to Cytadela była punktem zbrojnym armii orków. To tutaj zapadały wszelakie decyzje i plany wojenne takie jak np atak na Shattrath. To właśnie z jej głównej bramy Cytadeli wywodzi się ścieżka zwana Ścieżką Chwały, na której orkowie dokonali masowego ludobójstwa draenei, a ich kości posłużyły do wyłożenia drogi po same Schody Przeznaczenia, które prowadzą do Mrocznego Portalu.  Kres bujnym lasom przyniosło porzucenie drogi szamana przez orków i zaczęcie praktykowania czarnej magii.

Po Drugiej Wojnie, Horda znowu zawitała na Azeroth. By móc ich pokonać i przeciwdziałać im działaniom podboju innych światów, Przymierze wysłało ekspedycję przez Mroczny Portal zwaną "Synami Lothara". W Hellfire wojska Przymierza starły się w brutalnej bitwie z Hordą Dreanoru oraz orkami którzy wrócili z Azeroth. Po krwawej bitwie ekspedycja założyła Warownie Honoru, która była swoistym schronieniem dla pobitych wojsk Przymierza. Po miesiącach nieudanych oblężeń warowni Synowie Lothara przypuścili atak na Hellfire Citadel oraz stocznie Zerh`kur.  Wojna na Dreanorze przechylała się ku zwycięstwu ludzi, lecz nie przeszkodziło to Ner`zhulowi w wykonaniu jego planu. Przy pomocy magicznych artefaktów otworzył  liczne między wymiarowe portale do innych światów. Moc wykorzystana do otwarcia licznych wrót była tak ogromna, że dosłownie rozerwała planetę, niszcząc wszelakie granice pomiędzy światem a Wirującą Pustką. Widząc narastające zagrożenie dla Azeroth. Khadgar postanowił zamknąć Mroczny Portal, którym przybyli do obcej planety, poświęcając swoje życie. Zostali tam uwięzieni na ponad 20 lat. W tym czasie Lord Otchłani Magtheridon zebrał pozostałych orków i osiadł w Czarnej Świątyni a Ner`zhul został schwytany przez Kil`jadena, który przekształcił go w Króla Lisza i umieścił na Lodowej Koronie.

W the Burning Crusade, Kazzak the Supreme użył nieznanego, magicznego artefaktu by ponownie otworzyć Mroczny Portal. Dzięki temu mieszkańcy Azeroth odkryli co się stało z Ekspedycją Sojuszu. Twierdza Honoru nadal stoi, choć większość jej żołnierzy to już starcy i weterani wojenni. Przez portal dotarły do nich zasoby ze Stormwind City. Tak wiec Honor Hold stała się bazą wypadową Przymierza w Outland, drugim przyczółkiem stały się ruiny  na północnym zachodzie zamieszkałe przez draenei. Khadgar udał się do Shattrath, gdzie zaprzyjaźnił się z A`dalem, Kurdan został przywódcą Twierdzy Wildhammer w dolinie Cienistego Księżyca ( później wrócił do Azeroth). Danath Trollbane nadal jest liderem Twierdzy Honoru, Alleria i Turalyon zniknęli, lecz w dodatku Legion poznaliśmy ich historię po rozdarciu Dreanoru. Horda założyła własną bazę Thrallmar na północy oraz Falcon Watch w której rezydują krwawe elfy, nowy sojusznik Hordy. Przedstawiciele nowej Hordy odkryli nieskażonych orków Mag`har we wsi na północy Hellfire, wysoko w górach, na czele których stoi syn Kilrogga Deadeye - Jorin Deadeye. W okolicy nadal roi się od demonów Płonącego Legionów oraz fel orków służących  Ilidanowi. Nieustanne strumienie armii demonów kroczą Ścieżką Chwały w kierunku Mrocznego Portalu próbując przez niego przejść do Azeroth. Sam Kaazak dogląda ich z Tronu Kil`jadena, który sam jest world bossem. Odkryto również, że Kaelthas Sunstraider i jego krwawe elfy przeprowadziły eksperyment w Fallen Sky Ridge, umieszczając w ziemny ogromny czerwony kryształ. Projekt ma na celu stworzenia i zepsucia kolosów. Gracz w raz z Ekspedycja Cenariona udaremniają eksperyment.

Geograficznie Półwysep Piekielnego Ognia to jałowa pustynia wyglądająca jak krzyżówka Tanaris i Blasted Lands. Pozostała w większości nienaruszona po rozbiciu, inne krainy miały mniej szczęścia. Wschodnie części półwyspu jest przecięta na dwie części przez Path of Glory, która sama jest otoczona przez zrujnowane ludzkie armaty i orcze miotacze ostrzy z Drugiej Wojny. Mroczny Portal na Półwyspie Piekielnego Ognia jest najpowszechniejszym sposobem dotarcia do Outlandu   w pierwszym etapie, po czym najszybszym i najprostszym sposobem jest teleport w Shatrath City. Teraz skupimy się na głównych lokacjach oraz instancjach w Hellfire Peninsula.



INSTANCJE


Przez lata uważano, że ta olbrzymia forteca została opuszczona, ale teraz jest zamieszkana przez grasujące bandy czerwonych fel orków. Obecność tej nowej, dzikiej rasy owiana jest tajemnicą oraz niepokojem a liczba ich ciągle rośnie.


HELLFIRE RAMPARTS


Jest to pierwsze skrzydło Hellfire Citadel. Sama cytadela znajduje się na środku Hellfire Peninsula, po środku zniszczonego muru, który dzielił całą krainę na pół. Instancja zaczyna się na szczycie w/w muru i jest to pierwsza instancja dostępna dla graczy w Outland.  Spotkać tam możemy trzech bossów, którym finalnym jest Vazruden.


BLOOD FURNACE


Jest to drugie skrzydło Cytadeli Hellfire. Instancja ma miejsce nad wałem Piekielnego Ognia, wewnątrz wieży z widokiem na same mury obronne. Wejście znajduje się po stronie południowej Cytadeli, w górnej jej części. W trakcie instancji dowiadujemy się, że to Magtheridon został uwięziony przez magię spaczenia orków, by użyć jego krwi do stworzenia nowej Hordy fel orków. Pomysłodawcą tego planu jest Ilidan, który jest teraz najwyższym władcą Outland, Instancja ta jest dłuższa od "Rampy", ma taką samą ilość bossów jest tylko trudniejsza.


SHATTERED HALLS


Jest to trzecie skrzydło Cytadeli Hellfire. Jest to elitarna instancja dostępna w dalszej części dodatku TBC.  Na końcu jej znajdziemy dobrze znanego nam Kargatha Bladefista – oczywiście w starym modelu :) Mieszczą się tam główne siły fel orków. 


MAGTHERIDON`S LAIR


To raidowe skrzydło w Cytadeli, gdzie walczymy z Władcą Otchłani Magtheridonem. Wejście do tego raidu znajduje się na samym dole warowni od zachodniej strony. Jest to bardzo szybki raid, w którym walczymy tylko z jednym głównym bossem, a zanim do niego dojdziemy to stoczymy walkę tylko z kilkoma mobami. Historia: Po tym jak Legion przybył do Outlandu, to Magtheridon kontrolował w większości całą zniszczoną planetę. Był wielce zaskoczony gdy ujrzał Ilidana i jego wojska u bram Black Temple w której przebywał. Wszyscy myśleli, iż Lord Otchłani zginął w trakcie oblężenia. Jednak łowca demonów odkrył prawdę o krwi Magtheridona, która służyła mu do przemienienia orków w krwiożercę bestie. Ilidan zaciągnął demona do Cytadeli Piekielnego Ognia gdzie przy pomocy magii spaczenia zniewolił go jako swoiste źródło dla swojej nowej orczej Hordy. Związany fizycznymi i magicznymi łańcuchami, Magtheridon jest na krawędzi życia i śmierci a jego krew każdego dnia jest wysysana w ogromnych ilościach. 



LOKACJE




THE DARK PORTAL

Jest to chyba najbardziej rozpoznawalna rzecz/lokacja z dodatku The Burning Crusade. To własnie dzięki Mrocznemu Portalowi przekraczamy granice między dwoma planetami i to właśnie tam zaczyna się nasza przygoda w Outland. Portal powstał dzięki wspólnej pracy ludzkiego maga Medivha opętanego przez upadłego tytana Sargerasa oraz czarnoksiężnika orka Gul`dana. Jego celem było umożliwienie dzikiej Hordzie zdobycia nowych planet by mogli rozpocząć w nowe życie i uciec ze zniszczonej rodzimej planety. By móc "uruchomić" go, orkowie sprowadzili każdego więźnia draenei pod kamienny łuk, gdzie Gul`dan wyssał z nich esencję życiową, która to zasiliła wrota magią fel - stąd kolor zielony. Gdy wojska orków wkroczyły do Azeroth, rozpoczęła się Pierwsza Wojna, zaś w trakcie Drugiej Wojny, Dark Portal służył jako główne przejście dla wojsk, które były wsparciem w trakcie trwających działań wojennych. Ziemia przy portalu czy to po stronie Azeroth czy dawnego Draenoru umierała, życie uciekało z każdej żywej istoty czy materii. Ziemia stała się jałowa, wysuszona i martwa. Drugi raz portal został otwarty przez Ner`zhula by zdobyć potężne magiczne artefakty, które przysłużyły by się do otwarcia wielu portali do innych światów. Jak wiemy postawione zadanie zostało wykonane a oszalały były szaman otworzył liczne portale, których moc rozerwała planetę na strzępy. Azeroth było zagrożone, więc Khadgar podjął decyzję o zamknięciu wrót będąc na Dreanorze. Skazał się jak i swoich towarzyszy na zamknięcie czy nawet śmierć w nowym, zniszczonym świecie. W the Burning Crusade dochodzi do trzeciego otwarcia Mrocznego Portalu przez demona - Lorda Kazzaka, dwadzieścia lat po ostatnim zamknięciu. Przysłużył się magicznym, nieznanym artefaktem.  Do tej pory kawalkady wojsk demonów kierują się ku portalowi by ponownie zawitać na Azeroth, lecz poszukiwacze przygód dzielnie stawiają im opór.    


HELLFIRE CITADEL

Pierwotnie nazywana była cytadelą i została zbudowana jako twierdza pierwszego wodza Hordy – Blackhanda. Po odrzuceniu przez orków duchów żywiołów, obszar wokół niej stał się jałowym Półwyspem Piekielnego Ognia. W zamyśle miała służyć jako główne miejsce postoju sił zbrojnych Hordy, a Black Temple miało być wykorzystywana do spotkań Rady Cienia. To właśnie z Hellfire Citadell wyruszyły wojska na wojnę z draenei oraz na oblężenie ostatniej ostoi ludu Velena czyli Shattrath City. Gdy powstał Mroczny Portal to z Cytadeli wyszły kordony chorągwi i ciężko zbrojnych wojsk orków i ruszyły przez Ścieżkę Chwały ku portalowi. Ekspedycja Sojuszu przez chwilę władała cytadelą, gdy polowała na Ner`zhula, którego już tam nie było. Po zniszczeniu Dreanoru, Hellfire Citadel została opuszczona dopóki Kargath Bladefist nie osiadł tam z fel orkami na usługach Ilidana Stormrage. Spaczone orki stały na straży zniewolonego przez Ilidana  Magtheridona, który był dla niego źródłem demonicznej krwi na jego armii orków.


THRALLMAN

Jest to główne miasto Hordy na Półwyspie Piekielnego Ognia. Zostało założone i obecnie prowadzone przez Nazgrela – dowódcę ochrony Thralla. Miasto nosi nazwę oczywiście po najbardziej znanym wodzu Hordy – Thrallu. Przyczółek został założony z myślą zdobycia nowych zasobów i uzyskania przyzwoitej kontroli nad tym obszarze. Mieszkańcy miasta tworzą własną frakcję, u których zdobywamy punkty reputacji. Zadania w głównej mierze tyczą się zabijania fel orków w Cytadeli Piekielnego Ognia. To tam możemy kupić jeden z elementów zbroi T4 dla Hordy.


HONOR HOLD

Jest to główne miasto Przymierza w Hellfire Peninsula. Jest to pozostałość po ekspedycji Przymierza zwaną: Synami Lothara. Miasto zostało założone przez nich w trakcie pierwszego przekroczenia Mrocznego Portalu. Do dziś można ich tam spotkać jako już wiekowych weteranów. Pomysłodawcą jej był Turalyon. W trakcie pierwszej ekspedycji była pod oblężeniem przez parę miesięcy dopóki nie przeprowadzili udanego ataku na Hellfire Citadel. Po zniszczeniu Mrocznego Portalu siły Przymierza powróciły do warowni by rozpocząć nowe życie w zniszczonym Dreanorze. To właśnie tam możemy kupić jeden z elementów zestawu T4 dla Przymierza. W Honor Hold znajdziecie grób na którym widnieje napis: „Tu spoczywają szczątki Peona o tęgim sercu. Próbował walczyć, ale tylko puścił bąka".


ZETH`GOR

To zrujnowana baza orków w górach południowo – wschodnich Półwyspu Piekielnego Ognia. Posiada twierdze, koszary i liczne spalone chaty. Opanowana jest przez fel orki z klanu Bleeding Hollow. Niegdyś była to jedna z wielu baz orków w tym rejonie.


EXPEDITION ARMORY

Są to zniszczone ruiny pierwszej bazy Ekspedycji Przymierza w Hellfire. Dwadzieścia lat temu, krótko po Drugiej Wojnie, ludzie i orki stoczyli straszą bitwę w Hellfire, w  trakcie której linia frontu upadła. Orkowie to wykorzystali i zniszczyli posterunek. Poniosło tam śmierć wielu ludzi, a pierwsi rycerze śmierci wykorzystali swoje moce by wskrzesić poległych żołnierzy w duchy, które nawiedzają ruiny po dziś dzień.



THRONE OF KIL`JAEDEN

Jest to placówka demonów położona w górach w północnej części Hellfire Peninsula. Góra została tak nazwana przez czarnoksiężnika Gul`dana na cześć swojego Pana. Tuż przed otwarciem Mrocznego Portalu, Gul`dan wezwał orcze klany w to miejsce by dać im skosztować demonicznej krwi Mannorotha i ostatecznie ich zniewolić pod batem Płonącego Legionu. Miejsce to jest również połączone z legowiskiem Kil`jadena na Argusie – lecz nie do końca wiem w jaki sposób. Znaleźć tam możemy Lorda Kazzak, który to ponownie otworzył Mroczny Portal w dodatku TBC. Tam również zginął z rąk poszukiwaczy przygód. To tam również Kal`thas Sunstrider nakazał spożycie demonicznej krwi krwawym elfów, które przerzedły metamorfozę, a następnie wyczarował tam teleport na wyspę Quel`Danas, by przetransportować swoje wojska w pobliże Studni Słońca. W rejon tronu dostać się tam można jedynie przy użyciu fly mounta.


POOLS OF AGGONAR

Są to niegdyś święte źródła draenei położone w północnej części Hellfire. Znaleźć tam możemy zwłoki jednego z najbardziej zaufanych oficerów Kil`jaedena – Aggonara. Przyczyny jego śmierci nie są znane, wiadomo iż jego krew i aura spaczyły okoliczne źródła, bezczeszcząc to niegdyś święte miejsce. Znaleźć tam można liczne demony oraz czarnoksiężników Eredarów, a na ich czele stoi Arazzius wierny sługa swojego Pana.


FALCON WATCH

To należąca do Hordy osada krwawych elfów w zachodniej części Hellfire Peninsula. Na czele osady stoi kapitan Venn`ren, Znajdziemy tam kilku zleceniodawców, sprzedawców, karczmę oraz mistrza lotów.


TEMPLE OF TELHAMAT

To twierdza i zarówno świątynia draenei na północnym zachodzie Hellfire. Przebywający tam draenei nazwali się Omenai czyli święci wyznawcy, którzy pozostali w Outland gdy Velen wyruszył do Azeroth. Zaraz po Trzeciej Wojnie i po wkroczeniu Watchers do Outlandu, Maiev Shadowsong odwiedziła świątynie by uzyskać informację na temat Akamy. Jest do kolejny przyczółek dla graczy Przymierza w tym rejonie.

MAG`HAR POST

To twierdza orków Mag`har w Hellfire Peninsula na wschód od świątyni Telhamat. Na ich czele stoi Gorkan Bloodfist, który nie ufa nikomu. Nie zabija poszukiwaczy przygód, gdyż szaman Ryga wyczuwa, iż towarzyszą im duchy. Jest także zleceniodawcą zadań. Nie wiele osób wie o istnieniu tego miejsca. Znaleźć tam możemy pełno rannych Mag`har.


RUINS OF SHA`NAAR

Są to pozostałości po starej świątyni draenei na południe od Cenarion Post. Jest obecnie zajęta przez strażników Ilidari oraz ich niewolników – złamanych.



                    Autor: Rafał "Vegov" Wójcik

Komentarze

Copyright © Ścieżki Azeroth