Pogadanka: The Burning Crusade w Azeroth


   

 Jak wiemy The Burning Crusade to nie tylko Outland, ale także liczne lokacje w Azeroth jak np. Wyspa Quel`Dalas czy Caverns of Time. Wiadomo TBC dodaje dwie nowe rasy: krwawe elfy i draenei, a co za tym idzie, dodane zostały również i krainy tych ras. Jednak nie będę ich opisywał ponieważ nie chcę was zanudzać ogromną ilością lore. Historię Draenei poruszymy kiedyś w osobnym wpisie. Jeżeli mowa o krwawych elfach to temat tej rasy jak i krain poruszałem już na moim blogu więc zapraszam was do lektury starszych wpisów, które znajdziecie TUTAJ. Dziś skoncentruję się na instancjach i raidach, które znajdują się na Azeorth, i zostały dodane wraz z dodatkiem TBC. Zaczynamy :) 


KARAZHAN

    To opuszczona cytadela/wieża położona na skrzyżowaniu linii energetycznych w południowej części Deadwind Pass. Wieża jest najbardziej znana z ostatniego jej właściciela – Medivha, ostatniego strażnika Tirisfal. Po śmierci maga, wieża odcięła się od świata zewnętrznego. Aż do momentu jej przebudzenia, gdy w jej korytarzach  pojawiły się duchy i demony a obecność rzekomo martwego maga jest silniejsza niż zwykle. 

    Historia Karazhanu zaczyna się od eksplozji, która wyrzeźbiła Deadwind Pass i osłabiła tkankę rzeczywistości w regionie. Za eksplozję odpowiada Sataiel – pierwszy nekrolita na Azeroth, który władał Ulthaleshem, the Deadwind Harvest. Przy pomocy kosy nekromanta osuszył krainę z wszelakiego życia - stąd obecny jej wygląd.  Wieża został zbudowana przez Strażniczkę Aegwynn przy użyciu kosturu Alueth około 600 lat przed  Pierwszą Wojną. Wieża służyła jej jako schronienie przed radą Tirisfal jak i źródło potężnej mocy z racji linii energetycznych. W trakcie Pierwszej Wojny w wieży mieszkał Medivh wraz z Moroesem, kucharzem Cookiem oraz  ówczesnym uczniem Khadgarem. Jak wiemy strażnik był opanowany przez Sargerasa i z biegiem czasu, upadły tytan przejmował coraz to większą kontrolę nad nim. Szalejący wewnętrzny konflikt doprowadził maga do szaleństwa. Kres tej katastrofie przyniosła śmierć Medivha z rąk Anduina Lothara oraz Khadgara.  Od tego dnia straszliwa klątwa przenikła zarówno wieże jak i otaczającą ją ziemie, rzucając ciemny cień na przełęcz. Po tych wydarzeniach, Kirin Tor wysłała grupę magów, aby przeszukali wieże i przejęli wszystkie przedmioty w celu tzw. „badań”. To wtedy odkryto Atiesha, którego sprowadzono do Dalaranu. W dodatku TBC wieża została zapieczętowana przez magów Violet Eye, którzy pilnują i badają jej sekrety. Przed zamknięciem wieży do Karazhanu przybyli poprzez portal, który prawdopodobnie znajduje się w wieży, demoniczni agenci. To by tłumaczyło obecność demonów wewnątrz. Z pomocą Khadgara, magowie odblokowali Karazhan, a poszukiwacze przygód przekroczyli próg wieży by przeciwstawić się im obecnym lokatorom. Jest to jeden z pierwszych raidów dodatku TBC, gdzie gracze po osiągnięciu 70 poziomu mogą udać się tam by zdobyć pierwsze elementy zestawu T4. Jest to wbrew pozorom duża instancja, gdzie czeka nas dużo biegania i walczenia z trashem oraz stawienia czoło chyba 12 bossom ? Miło wspominam ten raid. 


CAVERNS OF TIME

    Jaskinie Czasu są domem Nozdormu i brązowego stada smoków. Ich świętą misją, powierzoną przez tytanów jest ochrona jaskiń przed wtargnięciem śmiertelników, których ingerencja z pewnością zakłóciłaby upływu czasu. Ostatnio tajemnicza siła znana bliżej jako Infinite Dragonflight zaczęła ingerować w czas. Brązowe smoki rekrutują poszukiwaczy przygód, aby upewnić się, że wydarzenia, które miały miejsce w przeszłości, pozostaną takie, jakie były. Odkąd świat był młody, brązowe stado smoków strzegło krętego labiryntu, monitorując zmieniające się drogi czasu, aby zapewnić zachowanie delikatnej równowagi czasu. Aspekt Czasu wyczuł zagrożenie dla swoich ukochanych dróg czasu. Ciemna materia przenikła do jaskiń i próbuje sabotować cztery z najważniejszych historii czyli ucieczkę z Durnholde, bitwę o górę Hyjal, tworzenie Mrocznego Portalu oraz mord w Stratholme. W obliczu narastającego zagrożenia Nozdormu werbuje poszukiwaczy przygód by zapobiec rozpadowi tkanki czasu. 


BATTLE FOR MOUNT HYJAL

    Jest to raid 25 osobowy. Gracze cofają się w czasie aby wziąć udział w historycznej bitwie o Górę Hyjal kończącej Trzecią Wojnę. Pomagają siłą ludzi, nocnych elfów oraz orków w walce z Płonącym Legionem i Plagą, ostatecznie osłabiając Archimondea na tyle, aby umożliwić jego ostateczne pokonanie.  Raid jest odzwierciedleniem ostatniej misji z gry Warcraft III. W trakcie raidu możemy zdobyć  pierwsze elementy pancerza T6. 


ESCAPE FROM DURNHOLDE KEEP

    Jest to pierwsza instancja dostępna dla graczy w Jaskiniach Czasu. W tej strefie gracze cofają się siedem lat wstecz do Old Hillsbrad Foothills, aby bronic niezachwianej lini czasu. W oryginalnej lini czasu Taretha Foxton dopuszcza się dywersji, która umożliwa Thrallowi ucieczkę z Durnholde. Jednak wścibscy agenci Infinite Dragonflight porwali Tarethę, by zmienić bieg wydarzeń.  Na wezwanie brązowych smoków, poszukiwacze przygód udają się z misją ratunkową. W trakcie insty, jak zboczymy z wyznaczonego szlaku możemy spotkać różne ciekawe postacie jak np. Kel`thuzad jako człowieka. 


OPENING THE DARK PORTAL

    To kolejna instancja dostępna dla graczy w jaskiniach. W instancji bronimy strażnika Medivha na bagnach zwanych Black Morass. Strażnik opętany przez Sargerasa, próbuje otworzyć Mroczny Portal do Dreanoru, natomiast wojska Infinite Dragonflight, fala po fali próbuje pokonać maga i w ten sposób dokonać zmiany czasu a co za tym idzie, nie doszło by do inwazji orków na Azeroth. Sekcja ta odbywa się 30 lat przed wydarzeniami z gry Warcraft I. A dlaczego bronimy Medivha? Dlaczego gracze Przymierza muszą go bronić? Bo gdyby smokom się udało to orkowie nigdy by nie dotarli do Azeroth, Stormwind City nigdy by nie zostało zniszczone i wiele ludzi by przeżyło. Jednak spójrzcie na to z innej strony. Gdyby nie orkowie, królestwa ludzi nigdy by się nie zjednoczyły i nigdy by nie powstało Przymierze – Przymierze Lorderonu. Formacja ta istniała po Pierwszej i Drugiej Wojnie, nadal umacniała swoje szeregi by być gotowym na kolejną inwazję orków. I gdyby własnie nie ta moblilizacja, trwanie w gotowości oraz zorganizowaniu militarnym to w trakcie inwazji demonów w trakcie Trzeciej Wojny, królestwa ludzi zostały by zmiażdzone w krótkim czasie, a co za tym idzie, ludzie by ponieśli jeszcze większe straty. A co do graczy Hordy, to muszą go bronić, gdyż bez Mrocznego Portalu zginęli by na umierającej planecie Draenor. Zabrakło by jedzenia i wody, zaczęły by się wojny między klanami co doprowadziło by do totalnej katastrofy. 


ISLE OF QUEL`DANAS

    Jest to jedna z trzech krain, które tworzą Królestwo Quel`Thalas. Strefa ta jest dodana w The w ostatnim patchu TBC, tuż przed dodatkiem WoTLK. Na wyspie znajduje się Sunwell Plateau gdzie znajduje się źródło mocy krwawych elfów – Studnia Słońca.  Siedem tysięcy lat temu, kiedy Quel`Thalas zostało założone, Dath`Remar Sunstrider, władca nowego królestwa elfów, stworzył mistyczną fontannę na zbiegu linii geomagnetycznych na wyspie u północnego wybrzeża Eversong Woods, używając fiolki z wodą skradzioną ze Studni Wieczności. W rezultacie wyspa została nazwana Quel`Danas. Moc Słonecznej Studni pozwala elfom wznosić w mgnieniu oka budynki oraz kształtować naturę do własnej woli, a także bronić ich włości przed wrogami jak np. w trakcie Drugiej Wojny.  Jednak w trakcie Trzeciej Wojny wyspa została zaatakowana przez Arthasa Menethila i jego Plagę. Tworząc lodowy most łączący wyspę  ze stałym lądem. Na brzegu wyspy Rycerz Śmierci starł się z obecnym królem elfów Anastarianem Sunstrider.  Król poległ, a Studnia Słońca została skażona w rytuale wskrzeszania Kel`Thuzada. Śladem tej tragedi jest „Blizna”, która dzieli całe królestwo Quel`Thalas na pół. W TBC, Keal`thas Sunstrider, były przywódca krwawych elfów, syn Anastariana w końcu ujawnił się jako potężny, nowy sojusznik Płonącego Legionu. Pomimo wściekłości i sprzeciwu ze strony swojego ludu, Kael nie ustawał w swoich wysiłkach, wierząc, że zdobędzie nieskończoną moc. Cały czas wierzył, że owa moc pomoże jego ludowi pogrążonemu w głodzie po utracie Studni Słońca. Dążenie do tego celu urosło do takiej rangi, że nie zauważył, iż niszczy swój lud który zdradził. Prawie sześć lat po zniszczeniu Studni Słońca, studnia ponownie została reaktywowana przez Kaela by wezwać do naszego świata  Kil`jaedena – władcę demonów. Na wyspie spotykamy eredarskich czarnoksiężników, demony, nieumarłych a także nagi czy Ethereali na rozkazach księcia.  W odpowiedzi na tak wielkie zagrożenie na wyspie, Sha`tar – władcy Shattrath City, zebrali kapłanów draenei z Aldoru i magów krwawych elfów od Scryers i wyruszyli na wyspę jako Shattered Sun Offensive. Przejęli przyczułek Sun`s Reach skąd prowadzą działania mające na celu odbicie wyspy z sił Kael`thasa czego finalnym celem jest szturm na Sunwell Plateau.  Ostatecznie Kael został pokonany w Magisters Terrace a Kil`jaeden wygnany z powrotem przez portal, który go sprowadził do Azeroth. Było to wielkie zwycięstwo krwawych elfów i draenei. Studnia Słońca została przywrócona, oczyszczona i wzmocniona przez Proroka Velena, który użył do tego serca M`uru. Było to źródło tajemnej mocy oraz czystej mocy Światłości co umożliwiło Krwawym Rycerzą być prawdziwymi paladynami w służbie światłości nie jak do tej pory korzystali z wydartej siłą mocy naaru M`uru. Był to początek nowej ery dla elfów, ery przywrócenia dawnej świetności sin`dorei. 


SUNWELL PLATEAU

    To 25 osobowy raid ulokowany na wyspie Quel`Danas. Jest to ostatni i najmocniejszy raid w dodatku TBC. To właśnie tam spotykamy po raz pierwszy Kil`jaedena. Prawie siedem tysięcy lat temu Wysoko Urodzeni zostali wygnani z Kalimdoru za odmowę porzucenia tajemnej magii. Dowodzeni przez Dath`Remara Sunstridera, elfy założyły własne królestwo Quel`Thalas na brzegach nowo odkrytego kontynentu. Przez tysiąclecia mistyczna krynica energii znana jako Słoneczna Studnia zasilała potężną magię wygnanych wysokich elfów. Teraz pozostałości tej starożytnej fontanny stały się celem Płonącego Legionu, by przy jej użyciu przyzwać Kil`jaedena. Bohaterowie z Shattrath City połączyli się pod sztandarem Shattered Sun Offensive, starając się zmiażdżyć inwazję Legionu, zanim stanie się ona nie do pokonania. Każdego dnia do ofensywy dołącza coraz więcej bojowników, ale potęgi Legionu nie da się łatwo stłumić. Poszukiwacze przygód zinfiltrowali Płaskowyż Słonecznej Studni i walczyli z demonami Legionu, elfami Słonecznej Furii i spaczonymi elfami. Uratowali niebieskiego smoka Kalcegosa, kontrolowanego przez nathrezima Sathrovarra i naaru M`uru. Wchodząc do komnaty Słonecznej Studni, Kil`jaeden wyłonił się z rozpadliny w głębinach Słonecznej Studni na oczach poszukiwaczy przygód. Walka była ciężka, lecz ostatecznie Anveena Teague poświęciła się by odwrócić losy bitwy. Wykorzystała pozostałą energię, która drzymała w niej przeciwko władcy demonów. Tą szansę wykorzystali poszukiwacze przygód by pokonać i wygnać eredara. Po tych wydarzeniach Studnia Słońca została skażona. Lor`themar Theron rozważał zniszczenie krynicy, jednak Velen wykorzystał serce M`uru by oczyścić źródło. Po upadku demona znaleziono wiele cennych artefaktów, które ukryto i pilnie strzeżono. Płaskowyż został zajęty przez sin`dorei. Przybywają tam liczne pielgrzymki elfów w tym wysokich elfów by oddać hołd temu świętemu miejscu. 


MAGISTER`S TERRACE

Oficjalna nota ze strony worldofwarcraft.com:

Po klęsce w Tempest Keep, Kael`thas Sunstrider publicznie ujawnił swój sojusz z bezwzględnym Płonącym Legionem. Z zamiarem wezwania władcy demonów Kil`jaedena. Keal`thas powrócił na wyspę Quel`Danas,aby poczynić ostatnie przygotowania na przybycie swojego pana. 

    Ta 5 - cio osobowa instancja zlokalizowania jest w północno – wschodnim rogu wyspy Quel`Danas, która została dodana w patchu 2.4.0.  W instancji znajduje się identyczna architektura do tej, którą spotykamy w Silvermoon. Na jednym z balkonów po drugim bossie znajduje się orb, Kula Wróżbity, która pozwala zerknąć na pobliski raid Sunwell Plateau. W instancji również spotykamy Kaleca, półelfa, awatara niebieskiego smoka Kalcegosa. Ostatnim bossem jest nie kto inny jak sam Kael`thas Sunstrider, który przetrwał najazd na Tempest Keep. Jego wygląd bardzo się zmienił, stał się bardziej chudy, skóra jest bardzo blada, stracił jeden orb a z klatki piersiowej wystaje mu zielony kryształ. To właśnie w Magisters Terrace zdrajca Dar`Khan Drathir zabił połowę Konwokacji Silvermoon ( rade Silvermoon, składającą się z siedmiu wysoko postawionych elfów w hierarchi królestwa ) i wystrzelił kule ognia w niebo by dać znać Arthasowi Menethil by ten rozpoczął szturm na królestwo. W TBC Taras Magistrów służy jako wygodna baza wypadowa dla wojsk Kaela i jego podwładnych, którzy asystują mu w postępowaniach na Płaskowyżu Słonecznej Studnii.  Zhańbiony władca krwawych elfów, po raz ostatni stanął na tarasie i ostatecznie stracił życie. Został pochowany na Quel`Danas. Krwawe elfy nadal doglądają Magisters Terrace. Opiekują się tam sokolim jastrzębiem Keal`thasa, który jest wyjątkowy, gdyż jest po prostu biały, co daje to swoisty dysonans do pozostałych osobników tych ptaków. Znajduje się tam również bardzo rzadkie pisklę feniksa. Jednak największymi skarbami tarasu są Apolyon the Soul – Render, charakterystyczny miecz, który możemy zdobyć po walce z Kil`jaedenem oraz Thori`dal Stars Fury, legendarny łuk, który również jest dropem z ostatniego bossa raidu Sunwell Plateau. Są to artefakty upadłego rodu Sunstraiderów. Magisters Terrace służy obecnie jako muzeum dla artefaktów krwawych elfów. 


ZUL`AMAN

    Największe miasto świątynne, a zarazem stolica trolli Amanii. Powstała na szczątkach generała C`Traxów - Kith'ixa. Generał ścigany był od miasta Zul'Dazar przez plemię Amanii, aż na północy wschód prakontynentu Kalimdor. Tam trolle stoczyły walkę, stawiając wszystko na jedną kartę. Zwycięstwo trolli zostało opłacone masakrą wśród ich braci. Na ich cześć w miejscu zwycięstwa postawili miasto Zul'Aman. Miasto świątynne rozrastało się. Istnieją spekulacje, iż mury miasta sięgały kiedyś przez całe obecne Królestwo Quel'thalas, stąd aż taka nienawiść trolli do elfów, gdy wznosiły Silvermoon na ich ziemiach.

        Zul`Aman przez tysiące lat trwało niezdobyte. Przetrwało Pierwszą i Drugą Wojnę oraz inwazję Plagi. Liczne klęski Zul'jina i narastającą wściekłość zmusiły wodza trolli do przyjęcia mrocznej magii, by przełamać złą passę. Grupa poszukiwaczy przygód dokonała oblężenia Zul'Aman z uwagi na narastające zagrożenie od strony trolli oraz z polecenia łowcy nagród, Budda Nedrecka. Liczne bogactwa kusiły Budda, lecz on sam bał się wejść do stolicy trolli, więc polecił brudną robotę nam. Zul'jin ginie, a skarby Zul'Aman zostają zdobyte.

   Po tych wydarzeniach w mieście zapada pustka, aż do czasu przybycia trolli Zandalarii w dodatku Cataclysm. Wszystkie plemiona trolli, w tym Darkspear, zostają zaproszone na spotkanie, w którym omawiane jest powstanie nowego Imperium Zandalarii. Plemiona zgadzają się uczestniczyć w przedsięwzięciu, jedynie Vol'jin odmawia mówiąc, iż Horda jest jego rodziną. Na czele nowopowstałego imperium staje watażka Daakara, który to wraca do Zul'Aman, gdzie, według wierzeń trolli, w opuszczonych murach dalej znajduje się moc, którą władał Zul'jin. Plany Zandalarii zostają pokrzyżowane przez sojusz krwawych elfów pod dowództwem Haldurona, przedstawicieli Srebrnej Luny dowodzonej przez Veresse Windrunner oraz trolli Darkspear na czele z Vol'jinem. Zjednoczone wojska dokonują kolejnej inwazji na Zul'Aman, gdzie zabijają wszystkich stawiających opór, w tym Dakarre. Kolejny raz to wspaniałe miasto zostało zdobyte i opustoszone. 

      Trochę to przykre, że spotkał ich taki los. Z wielkiego imperium do garstki osób w enklawie, wszystko to przez najeźdźców z zachodu. Patrząc jednak z drugiej strony, to Trolle jako pierwsze osiedliły się na tych ziemiach, zbudowały swoje Imperium, a wygnańcy elfów zagrabili ich ziemię, na końcu niszcząc ją. Wiem, Trolle święte nie były, ale zauważmy, że to one zostały zaatakowane jako pierwsze. 

I tak oto kończy się content The Burning Crusade. Jak oceniacie? Podobał wam się, zaciekawił was?? A może nie bardzo? Chcecie więcej takich akcji? Chętnie poznam waszą opinie. A niedługo rusza konkurs kończący content !!


Autor: Rafał "Vegov" Wójcik

+
-

Komentarze

  1. Gambling in the Philippines | 2021 Guide to Casinos and
    The best casino 원피스 바카라 sites for Filipino gambling in 2021. This page shows you the 램 슬롯 best Filipino online 게임종류 gambling sites for Filipino players. The casinos 게임 종류 you need 바카라분석법

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Ścieżki Azeroth