Pogadanka: Netherstorm

 NETHERSTORM

To region w północno – wschodniej części Outlandu. Składający się głównie z dużych fragmentów lądu i odłamków skał unoszących się w Twisting Nether. Był to wcześniej rejon zwany jako Farahlon. Rejon ten posiadał wiele bujnych i żyznych wysp na morzu Barrier. Obecnie lokacja ta jest uwięziona w ciągłej, nieustającej burzy, która jest następstwem bezpośredniego obcowania z Twisting Nether. To własnie ta kraina jest najbardziej pochłonięta przez Wirującą Pustkę. Magiczne błyskawice w gęstej mgle fioletowych chmur i pasma czystej, nieokiełznanej energii oplatają niebo. Jedno z pól bit PVP zwane Eye of the Storm odbywa się własnie na jednej z wirujących wysp unoszących się nad Netherstorm, niedaleko twierdzy Tempest.

Kiedy starożytny Sporemound Botaan został zabity przez kolosy, większość jego zwłok utworzyła tętniący życiem region nazwany później Farahlon, który stał się rodzimą krainą rasy Primali. Poza Primalami, Farahlon był także domem dla niektórych Farahlon Gigant – kamiennych kolosów.

Gdy w Draenorze zawitali draenei, założyli oni  w tej części planety miasto Farahlon. W trakcie wojny z orkami i po zniszczeniu Shattrath City, Pierwsza Horda skierowała swoje oczy na tą bujną krainę. Kilrogg Deadeye poprowadził klan Bleeding Hollow do wojny z pradawną rasą Primali. Jako że lokacja ta była w znacznym odosobnieniu od reszty kontynentu, magia fel nie spaczyła tych ziem. Gdy orkowie przepłynęli morze i dotarli do żyznych wysp rozpoczęli swoją krucjatę. Czarnoksiężnicy wysysali życie z Primali i użyli skradzionej mocy, by podpalić gęste lasy i wyspy. Doszło do totalnej eksterminacji życia w tym rejonie. Orkowie wyrżnęli wszystkich botanów i genezaurów jakich mogli znaleźć.

W trakcie inwazji na Dreanor, członkowie Ekspedycji Sojuszu, którzy należeli do Kirin Toru osiedlili się w Farahlonie gdzie założyli wioskę Kirin`Var. Gdy między wymiarowe wrota zniszczyły planetę, Faraholn najbardziej ucierpiał. Krain dosłownie zapadła się w Twisting Nether pozostawiając lewitujące skrawki planety, które obecnie spotykamy. Wirująca Pustka odciska swoje piętno bardzo dosadnie w tej krainie. A taka bliskość wręcz z dnia na dzień niszczy tą krainę jak nie całe Outland.

Wiele lat później naaru A`dal, M`uru i O`ros przybyli do Netherstorm na pokładzie między wymiarowej fortecy Tempest Keep, aby pomóc mieszkańcom tej niszczonej planety. O przybyciu bytów Światłości dowiedział się Kael`thas Sunstrider. Wyruszył on na czele armii do Netherstorm i zdobył Tempest Keep i schwytał M`uru. Wykorzystał technologie, którą tam zastał  do okiełznania magii burzy, narażając bardziej już niestabilną krainę. Zdemontowali części z Tempest Keepi i z tych części strategicznie zbudowali pięć ogromnych Manaforges. Są to te duże budynki, które spotykamy w grze. Maja za zadanie wysysać energie z kosmosu i składowanie jej w specjalnych zbiornikach. Przy tych budynkach stacjonują duże siły krwawych elfów i demonów. Pewnie nie raz tam byliście. Im więcej energii wyprodukowali tym bardziej kraina staje się niestabilna a co za tym idzie bardziej jałowa – jeśli w ogóle jest to możliwe. Z biegiem czasu Manaforges osłabiły tkankę rzeczywistości i przestrzeni w Netherstorm. Owy stan rzeczy przyciągnął do tej krainy Ethereali, którzy przybyli do Outlandu by zdobyć cenne artefakty, zasoby oraz prowadzić wojnę z Pustką.

Kilka obszarów regionu jest pod wpływem goblinów, które prowadzą badania i eksperymenty w tym unikatowym środowisku. Ślady ich wpływów widać na architekturze mostów i drogowskazów. Zbudowali główną bazę czyli Area 52 na południowym zachodzie krainy i mniejszą placówkę na wschodzie – Cosmowrench.

Netherstorm jest domem dwóch frakcji Ethereal czyli Consortium i Protectorate. Tych pierwszych znajdziemy w Stormspire zaś tych drugich w Protectorate Watch Post. Wielkie magiczne kopuły dominują na horyzoncie, które są niemal widoczne z każdego miejsca w tej zniszczonej krainie. Wewnątrz tych kopuł eteryczni pracowali nad zachowaniem środowiska, które odpowiadałoby ich cielesnym klientom.

Płonący Legion również osiadł w tym rejonie. Założyli dwie główne bazy czyli: Forge Base: Oblivion i Forge Base: Gehenna oraz opanowali ruiny Arklonu i Farahlonu. Demony jak wspomniałem wcześniej można również spotkać wraz z krwawymi elfami w Manaforges.

Z geograficznego punktu, Netherstorm składa się z siedmiu stosunkowo dużych lewitujących wysp i tysiącami mniejszych fragmentów skał. Pierwotny kolor skał nie jest znany, ale odkąd zaczęło się niszczenie terenu, podłoże skalne i gleba przybrały chorowity, fioletowy kolor, który uniemożliwia rozwój jakiejkolwiek fauny i flory. Hmm, pytanie do alchemików: znajdujecie tam swoje roślinki?? :) Do krainy tej można dostać się za pomocą mostu żyro – deskowego, który skonstruowały gobliny, no chyba że masz fly mounta. Krótką wędrówką z mostu, idąc ścieżką dostaniemy się do Area 52, gdzie zaczynamy swoją przygodę w tym rejonie.


THE EYE

    Jest to główna cześć między wymiarowego statku Tempest Keep w którym znajduje się pałac/główna siedziba "Króla Słońca" Kael`thasa Sunstraider. Dropia tam żetony zestawu T5 czyli ramiona i klatka piersiowa. Potężna twierdza została stworzona przez naaru -istoty czystej energii Światła, odwiecznego wroga Płonącego Legionu. Oprócz tego, że służy jako baza operacyjna dla naaru, sama struktura posiada technologię teleportacji przez alternatywne wymiary, podróżując z jednego miejsca do drugiego w mgnieniu oka – bynajmniej kiedyś tak było zanim krwawe elfy ją przejęły. Jest to raid 25 osobowy w którym walczymy z trzema bossami a finalnie stajemy oko w oko z Kael`thasem Sunstraider. To w tym raidzie mamy możliwość walczenia przy użyciu legendarnych broni.


INSTANCJE


MECHANAR

    Jest pierwszą instancją kompleksu Tempest Keep. Służy jako baza dla Pathaleona the Calculator, a także jako miejsce produkcji manacells, które zawierają niesamowitą ilość mocy. Obszar wypełniony jest mobami Mo`args, Bloodwarder i Sunseekers.  Jest to budynek z fioletowego kryształu na południe od głównego budynku. The Mechanar została wybrana przez Kael`thasa jako miejsce do wytwarzania dużej ilości energii. Wyglądana to, że Mechano – Lord Capacitus stworzył tą fabrykę przy użyciu technologii naaru znaleziona w Tempest Keep a wytworzona moc jest przechowywana w manacellach, które gromadzą na półkach przytwierdzonych do ścian jak i luźno rozrzucone w kopcach wewnątrz budynku. Nadzór oczywiście stanowią krwawe elfy wraz z dużą liczbą demonów. Owe manacelle są przemycane przez rasę Ethereal do Studni Słońca, gdzie zdradziecki książę planuje użyć ich do przyzwania swojego nowego Pana.


BOTANICA

    To druga instacja do której możemy się dostać. Zlokalizowana bezpośrednio na północ od głównego budynku/statku. W tym miejscu znajdziemy najbardziej zaufanego dowódce Kaela czyli komandora Sarannisa. Botanica wydaje się być satelitą w której naukowcy krwawych elfów przeprowadzają eksperymenty na florze Outlandu oraz jak można wykorzystać technologię naaru do tworzenia i manipulowania żywymi istotami oraz do uzyskania  nowej mocy. Jednakże wyniki nie były zgodne z oczekiwaniami i dlatego niektóre z eksperymentów wymknęły się spod kontroli.


ARCATRAZ

    To trzecia i ostatnia instancja w Netherstorm, która zarówno jest więzieniem w którym naaru więzili najbardziej przerażające i niebezpieczne stworzenia jakie napotkali podczas swoich podróżny. Wśród nich znajdują się agencji czarnego stada smoków, demony Płonącego Legionu czy nawet słudzy Starych Bogów. Kael`thas wysłał tam swoich strażników, lecz krwawe elfy dały się przekupić i niektórzy więźniowie zbiegli ze swoich cel.



LOKACJE



TEMPEST KEEP

    To dawna forteca naaru ulokowana w Netherstorm. Ta krystaliczna forteca jest teraz rządzona przez Kael`thasa Sunstridera, władce krwawych elfów i jest zdominowana przez dziesiątki jego braci. Struktura jest podzielona na trzy skrzydła – satelity gigantycznej struktury z czego czwartym skrzydłem jest Exodar – stolica draenei w Azeroth.  Skrzydła te różnią się kolorami: Botanica – jasnoniebieska, Arcatraz – czerwony i Mechanar – jasnofioletowy. Tempest Keep została stworzona przez tajemnicze naaru, rozumne istoty czystej energii i odwiecznych wrogów Płonącego Legionu. Jako baza operacyjna dla naaru, sama struktura posiada technologie teleportacji przez alternatywne wymiary, podróżując z jednego miejsca do drugiego w mgnieniu oka. Tuż przed rozpoczęciem inwazji na Outland w dodatku TBC, Khadgar i Velen niezależnie skontaktowali się z naaru, szukając pomocy w walce z ciemnymi siłami gromadzącymi się na zniszczonej planecie. Army of the Light usłyszała wezwanie, ale bitwy z Legionem były kosztowne i nieustanne, więc nie mogli wysłać żołnierzy do Outalndu. Zamiast tego A`dal, M`uru i O`ros zgłosili się na ochotnika by pomóc ludziom na dawnym Draenorze i przybyli na pokładzie Tempest Keep. Gdy dotarli na miejsce, naaru wyruszyli by zbadać okolicę oraz wesprzeć potrzebujących. Moment ten wykorzystał książę Kael`thas i jego krwawe elfy. Najechali twierdzę i przejęli kontrole nad jej strukturami satelitarnymi. Krwawe elfy użył wysoko rozwiniętej technologi, którą tam odkryli do okiełznania chaotycznej energii samej Wirującej Pustki. Elementy struktury statku wykorzystali do wybudowania pięciu Manaforges, które możemy spotkać w World of Warcraft. Mimo, iż wojska Kaela pilnie strzegą fortu jak i pozostałych statków kosmicznych wokół niego, to grupa draenei przejęła jeden z nich – Exodar, na pokładzie którego uciekli z Outlandu do Azeroth. To właśnie w Tempest Keep możemy się zmierzyć z upadłym księciem i jego świtą.


AREA 52

    To neutralne miasto rządzone przez gobliny, położone na najbardziej wysuniętej na południowy zachód wyspie w Netherstorm. Jest to osada o strukturze podobnej do Gadgetzan i Everlook, z niskim murem otaczającym kilka zabudowań. Spotykamy tam gobliny budujące statek rakietowy o nazwie X-52 Nether – Rocket, który ma podróżować po Wirującej Pustce. Głównie z tego powodu powstała ta osada, gdyż właśnie w Netherstorm jest najbliżej kosmosu. Nazwa osady nawiązuje do miasta Strefa 52, amerykańskiej bazy wojskowej, która ma silne powiązania popkulturowe z istotami pozaziemskimi i ich technologią kosmiczną.    


MANAFORGE

    W Netherstorm spotykamy pięć Manaforge czyli: B`naar, Coruu, Ara, Ultris oraz Duro. Są rozmieszczone w pięciu strategicznych punktach krainy. Mają za zadanie zbierać chaotyczną magię z samej Twisting Nether. Potem jest magazynowana w specjalnych skrzyniach. W budynkach zazwyczaj spotykamy krwawe elfy i demony, które służą księciu Kael`thasowi Sunstrider. Zdrajca swojej rasy, chce wykorzystać zebraną moc do przyzwania swojego nowego mistrza. Cztery z pięciu obiektów funkcjonują nadal a ich działanie zagraża całemu Outlandowi, powodując większe rozdarcie. Manaforge Ultris zostało wykorzystane ponad swoje możliwości co skutkowało eksplozją tworząc rozdarcie w tkance rzeczywistości, która w Netherstorm i tak jest cienka. W rezultacie stwory Pustki zawitały w zniszczonym obiekcie wykorzystując wyrwę w czasoprzestrzeni by się tam dostać. 


ARKLON RUINS

    Są to ruiny osady Draenei w południowym Netherstorm. Obecnie znajdziemy tam wysłanników Płonącego Legionu czyli Doomguard oraz Felbeasts. 


SUNFURY HOLD

    Jest to obozowisko krwawych elfów w południowej części Netherstorm. Są to zwolennicy Kael`thasa, dowodzeni przez Spellreavera Marathelle. To właśnie elfy tam będące odpowiadają za zniszczenie wsi Kirin`Var. 


KIRIAN`VAR VILLAGE

    Są to ruiny wsi znajdujące się w południowej części Netherstorm. Wioska składa się z czterech pod lokacji czyli: Wizard Row, Town Square, Chapel Yard i Violet Tower. Kiedy Przymierze wysłało ekspedycję do Draenoru, aby raz na zawsze wykończyć starą Hordę, grupa czarodziejów Kirin Tor dowodzona przez Arcymaga Vargotha założyła bazę w sercu terytorium klanu Laughing Skull. Pierwotnie wieś znajdowała się przy brzegu Devouring Sea. Magowie przeżyli liczne ataki orków, lecz jednak niedługo po osiedleniu się, Draenor został rozerwany. Cała kraina została zmieniona diametralnie a magowie co przeżyli katastrofę pozostali we wsi przez ponad 17 lat. 

Wiele lat później mistrz Daellis Dawnstrike wraz ze swoimi oddziałami krwawych elfów zaatakował wioskę z większą mocą, niż czarodzieje mogli się spodziewać. W końcu siły Kael`thasa użyły bomby many, podobnej do tej co zniszczyła Cenarion Thicket w Terokkar Forest. Arcymag Vargoth nakazał swoim towarzyszom wycofać się do lokalnej wieży maga. Jednak Kael był bardziej przebiegły niż myślał Vargoth. Książe, gdy czarodzieje weszli do wieży, zapieczętował drzwi klątwą uniemożliwiając im opuszczenie budynku. Jednak po mimo wysiłków Kaela, uczeń Vargotha – Ravandwyr zdołał zbiec. Widząc ogrom przeciwnika, nie był w stanie uwolnić swoich kompanów. Udał się do ruin Arklon, lecz zastał tam demony oddających się wykopaliskom. Postanowił więc, iż ucieknie do Area 52 – osady goblinów. Spotykamy go tam, szuka pomocy przy uwolnieniu swojego mistrza u poszukiwaczy przygód. Obecnie Kirin`Var jest nawiedzane przez jej mieszkańców, którzy powstali zmarłych przy pomocy pewnego nekromanty oraz Naberiusa – drugiego ucznia Vargotha. Rejon Wizard zostało opanowane przez byty many powstałe w eksplozji zrzuconej bomby.


ECO-DOME MIDREALM

    Jest to jedna z eko – kopuł znajdujących się w Netherstorm. W jego południowo – wschodnim narożniku znajduje się obóz Midrealm Post, kierowany przez Consortium. W bujnym ekosystemie zastać możemy Crocoliski czy Lynxy. 


STORMSPIRE

    To neutralne miasto zarządzane przez Consortium – frakcje etherali. Znajduje się pod połączonymi eko – kopułami Sutheron i Skyperch. W osadzie rośnie bujna roślinność wręcz dżungla, tworząc drastyczny kontrast z fioletowym niebem. Samo miasto posiada architekturę draenei, lecz nie spotkamy tam żadnego z nich. Nexus – Prince Haramad, przywódca Consortium znajduje się w swoich komnatach w najwyższej części iglicy. Nadzoruje miasto za pomocą holograficznych  obrazów. Haramd współpracuje zarówno z księciem Kael`thasem jak i z siłami Azeroth. To idealny dowód na to, że ta rasa kieruje się tylko zyskiem. Stormspire jest stale zagrożone przez siły Płonącego Legionu, które prowadzą ataki z Forge Base Gehenna i Oblivion. Nether – Stalker Nauthis przewodzi obronie miasta. To właśnie tutaj znajduje się NPC oferujący nam przedmioty za  odpowiedni poziom reputacji u frakcji Consortium. Możemy zakupić egzotyczną broń czy rzadkie zwierzaki. Dostać możemy tam towary, które są zakazane przez naaru bądź nie są opodatkowane przez gobliny.  Na terenie Stormspire znajduje się oddział goblinów z Area 52, którzy chcą wykraść technologię, dzięki której powstała magiczna bariera. To właśnie z tego powodu Consortium miało w planie zamknięcie wieży dla osób trzecich. 


CELESTIAL RIDGE

    To krystaliczny obszar w północno – wschodniej części Netherstorm. Jest domem dla kilku nether dragon a także znajduje się obozem należącym do Tyri i Jorada Mace, którzy mają zamiar wychować młode, które wyklują się z jaj nether smoków. Tyr to nie kto inny jak Tyragosa – niebieska smoczyca a Jorad to paladyn, który stał się najemnikiem. Tą dwójkę spotykamy w komiksie Trylogii Sunwell. 


RUINS OF FARAHLON

    Było to niegdyś miasto draenei, znajdujące się w północnej części Netherstorm. Potężny upiorny władca Culuthas zabił wszystkie demony będące w ruinach a na ich miejsce wezwał swoje sługi. Jest on w posiadaniu potężnego kryształu draenei czyli Ata`mal, który zdobył od Płonącego Legionu po tym jak demony go wykopały. 


FORGE BASE: GEHENNA

    Jest jedną z dwóch kuźni – baz Płonącego Legionu w tej krainie. Jest pełna shivarr, mo`arg oraz innych plugastw. Służy jako baza wypadkowa Płonącego Legionu do ataków na Stormspire, ponieważ zawiera wiele urządzeń teleportacyjnych. 


FORGE BASE: OBLIVION

    Pełni tą samą funkcję co w/w, lecz jej głównym celem jest montaż potężnych mechów Legionu. Spotkać tam możemy Doomguard, gan`arg czy Fel reaver. 


Autor: Rafał "Vegov" Wójcik


Komentarze

Copyright © Ścieżki Azeroth