Pogadanka: Nagrand cz. II



Witajcie podróżnicy. Kontynuujemy podróż po Nagrand. Przed wami kolejne lokacje, które znajdują się w tej krainie. Miłej lektury :)  


THRONE OF THE ELEMENTS

    Jest to dom czterech wielkich Furii z Draenoru czyli największych przedstawicieli każdego żywiołu. To właśnie tutaj pierwszy szaman orków nauczył się władać mocą żywiołów. Obecnie oprócz Furii spotkać możemy tam kilku przedstawicieli Kręgu Ziemi.

Kiedy Grond został zabity przez Sporemound Botaan, większość jego ciała utworzyła łańcuch górski na skraju regionu zwanego później jako Nagrand. Wiele kamiennych szczątków, które spadły z kamiennego olbrzyma, zawierało pierwotne elementy ognia, powietrza, ziemi i wody a te energie stopniowo połączyły się w basen mocy z których po raz pierwszy w historii Draenoru ukształtowały się duchy żywiołów. Najpotężniejsi przedstawiciele żywiołów czyli Furie zamieszkały w pobliżu szczątków głowy Grona. Opłakiwały jego śmierć i przysięgły żyć wiecznie w cieniu jego trupa. Tysiące lat później mistycy z orczego klanu Shadowmoon często wyruszali na pielgrzymki po świecie. Wielu z tych podróżników otrzymało dziwne sny i wizje w pobliżu gór północno – zachodniego Nagrandu. Pierwsi odwiedzający tę lokacje dowiedzieli się o pierwotnych duchach ognia, powietrza, ziemi i wody. Traktowali te istoty z najwyższym szacunkiem i nazwali miejsce ich odkrycia "Throne of the Elements". Orkowie zgromadzili się przy szczątkach Gronda i nauczyli się kierować duchami żywiołów z poczuciem harmonii, a w zamian za to otrzymali zdumiewające moce, jakich wcześniej orkowie nie widzieli wcześniej. Orkowie z klanu Shadowmoon jako pierwsi poświęcili się żywiołom i przekształcili głowę Gronda w prymitywną świątynie. Wkrótce zaczęli rozpowszechniać swoje nauki w innych klanach i prawie wszyscy przyjęli tą praktykę. Młodzi orkowie zostali wychowani na niezłomnych sprzymierzeńców żywiołów a raczkujący szaman udał się do Tronu Żywiołów, aby szukać błogosławieństwa duchów, wchodząc w trans, aby dostroić swoje umysły do woli żywiołów. Jednak nie wszystko szło idealnie. Niektórzy orkowie podczas tego procesu dostrzegali królestwo Pustki, a to co zobaczyli doprowadziło ich do szaleństwa. W następstwie czego było wygnanie ze swoich klanów i konieczność życia w odosobnieniu, w jaskiniach pod Nagrandem. Na ich twarzach wytatuowano białe czaszki, oznaczając ich jako martwych dla swojego ludu. Orkowie, którzy przeszli pomyślnie test, powrócili do swoich klanów jako duchowi przywódcy, których rady były wysoko cenione. Idealnym przykładem jest Drek`thar w klanie Mroźnych Wilków.

400 lat przed otwarciem Mrocznego Portalu, ogry z Imperium Gorian postanowiły przejąć moc żywiołów po tym, jak na własne oczy zobaczyły potęgę pewnego szamana. Przywódca ogrów, Imperator Molok, wysłał armię by wypędzić orki z Tronu Żywiołów i rozpocząć tam eksperymenty z nową mocą. Ogry bezskutecznie używały swoich zaklęć w tym świętym miejscu nie zważając  na moc która pozostała jeszcze w szczątkach Grona oraz obecną moc żywiołów.  Doprowadziło to do dysonansu między tymi wielkimi mocami czego efektem była ogromna eksplozja, która zniszczyła świątynie. Zginęło wielu czarodziei ogrów, a z samej świątyni zostało kilka kamieni i monolitów które spotykamy w obecnym Nagrandzie. Jednak to nie zniechęciło Moloka, który wysłał więcej swoich czarodziei by kontynuowali jego plan. Widząc to starszy szaman Nelgram z klanu Shadowmoon, na festiwalu Kosh`harg błagał klany o działanie, bo brak równowagi żywiołów może doprowadzić do katastrofy. Klany zgodziły się połączyć siły, a Nelgram wezwał żywioły, by pobłogosławiły je swoją mocą. Zjednoczona armia orków wpadła na Tron Żywiołów. Zaskoczeni czarownicy Gorian wycofali się z niewielkim rozlewem krwi. Jednak imperator dokonał zemsty. Legiony jego armii wmaszerowały na zielone łąki Nagrandu gdzie doszło do starć. Długo nie trzeba było czekać, aż wojna obejmie cały Draenor. Z biegiem miesięcy orkowie zwyciężali coraz więcej bitew, aż zmusiły ogry do wycofania się do Gorii – stolicy imperium ogrów. Rozpoczęło się oblężenie, które trwało kilka miesięcy. Ogry by przełamać impas, wyczarowali bądź stworzyli zarazę, która wprowadzi zamęt w szeregach orków. Czerwona ospa zaczęła się rozprzestrzeniać wśród armii oblężniczych. Widząc to Nelgarm zaczął błagać żywioły by te całkowicie zniszczyły Goriie. Furie wysłuchały błagań. Wielkie trzęsienie ziemi  oraz ogromna burza z piorunami zaczęły niszczyć stolice, aż ziemia pod jej fundamentami rozdarła się i pochłonęła całe miasto. Tak oto zakończyła się wielka wojna, a orki mogły wrócić do swoich domostw.

Los dla Furii nie był łatwy. Pewien ork, który został wygnany ze swojego klanu za deformację na ciele udał się do Tronu prosząc żywioły o pomoc. Jednak te wyczuły mrok i złość w sercu orka i tej pomocy mu odmówiły. Jednak w tym samym momencie inny byt odezwał się w głowie orka, obiecując mu wielką moc w zamian za pomoc. Ork oczywiście się zgodził i tak narodził się pierwszy orczy czarnoksiężnik Gul`dan. Karłowaty ork opowiedział Kil`jaedenowi o orkach oraz o wielkiej rewolucji i zjednoczeniu w trakcie wojny z ogrami w Tronie Żywiołów. Demon zapragnął władać siłą zjednoczonych orków i chciał  wstrząsnąć domeną żywiołów w posadach. Gul`dan na polecenie swojego mistrza zalał świątynie żywiołów magią Fel. Plugawa moc zaczęła osłabiać duchy co zmusiło Furię do zmaterializowania się by stawić czoła zagrożeniu. Jenak nigdy wcześniej nie walczyły z czarnoksiężnikiem. Ork zaczął wysysać moc z Furii, okaleczając i prawie je niszcząc. Uratowała je jedynie ucieczka.Spaczona magia wprowadziła chaos w sferze żywiołów. Wraz ze zmianami pór roku, następowały a to ogromne susze, innym razem ogromne ulewy i powodzie, które niszczyły Gorgrond i Nagrand. Dziwaczne burze śnieżne pokryły lodem część Tanaan i Terokkar, a rzeki i strumienie wyschły. Zwierzyna z powodu braku pożywienia zaczęła ginąć w szybkim tempie. Nastały ciężkie czasy dla orków. Brak wody i pożywienia nie ułatwiał życia, a szamani byli bezradni ponieważ żywioły bardzo rzadko się z nimi komunikowały.

W The Burning Crusade, Tron Żywiołów wciąż stoi, choć jest cieniem dawnego siebie. Spotykamy tam zmaterializowane Furie Żywiołów oraz członków Kręgu Ziemi. Oczywiście dostajemy tam kilka zadań. To właśnie tam Thrall przyjął nauki szamana oraz dowiedział się co niepokoi żywioły z Azeroth w dodatku Cataclysm. Żywioły Azeroth obawiały się nadchodzącego rozbicia, kataklizmu podobnego do tego, który zniszczył Draenor.


RING OF TRIALS

Zwany także Nagrand Arena, to arena położona w Nagrandzie, na południowy wschód od Garadar. Został dodany wraz z Circle of Blood Arena wraz z dodatkiem TBC i tym samym był jedną z pierwszych aren dodanych do gry. W przeciwieństwie do większości aren, Ring of Trials jest dostępny w świecie zewnętrznym jako dodatek do jego wersji instancyjnej. W pewnym sensie był to starożytny poligon orków, chociaż przed zniszczeniem Draenoru został zbudowany przy użyciu architektury imperialnych ogrów, których też tam możemy spotkać. Arena to proste otwarte pole z 4 podporami w pobliżu środka. Obszary startowe znajdują się naprzeciwko siebie.


BURNING BLADE RUINS

Są to ruiny niegdyś stolicy klanu Burning Blade. Znajduje się w południowo – wschodnim rogu Nagrandu. Obecnie ruiny zamieszkane są przez ogrów z klanu Boulderfist, kierowanych przez Lantresora. Nad ruinami, ogry zbudowały tzw. "kopiec ogrów". Charakterystyczna budowla dla tej rasy. Jest to nic więcej jak jaskinia z wąskimi korytarzami w środku wypełniona po zęby ogrami. 


KIL`SORROW FORTRESS

To duża forteca w południowo – wschodnim Nagrandzie, niedaleko granicy z Lasem Terokkar. Jest zamieszkana przez klan kil`sorrow, którzy są agentami Rady Cienia. Teren jest dobrze strzeżony, jego drewnianą warownie i wielką sale chroni palisada i kilka wież strażniczych. Nazwa twierdzy jak i klanu pochodzi od władcy demonów Kil`jaedena.


LAUGHING SKULL RUINS

To pozostałości po mieście orków Mag`har w północnym Nagrandzie, które zostało opanowane i przejęte przez ogry Warmaul. Wszystkie budowle w tym rejonie są zniszczone. Spotkać tam możemy szamanów Warmaul oraz Reavers Warmaul, którzy również zbudowali swój kopiec. Tam gdzie kopiec ta na pewno są ogry. Najważniejszym miejscem ruin jest Ring of Blood. Poszukiwacze przygód testują swoją odwagę, umiejętności i siłę podczas walk na arenie. Spotykamy tam niesfornego goblina, który jest mistrzem areny oraz przywódce klanu – Mogorna, który jest również ostatnim bossem. Ogr ten pierwotnie był w Blade Edge Mountains, ale o tym w trakcie opisywania w/w krainy,


WARMAUL HILL

To duży szczyt górski w północno zachodnim Nagrandzie. Kiedyś ogry z Nagrandu były rządzone przez jednego z gronnów – potomka Grona.  Owy gronn miał swoją siedzibę w jaskini własnie na szczycie tej góry. Jednak potężny władca ogrów imieniem Cho`war zebrał dużą grupę swoich zwolenników i zbuntował  się swojemu władcy. Odnieśli sukces i wypędzili ogromną bestie ze wzgórza. Cho`war przejął przywództwo nad rozbitymi klanami ogrów i utworzył Imperium (bądź duży klan – nie wiem ) Warmaul. Jedyny klan, który się nie zgodził dołączenia do nich to klan Boulderfist, który toczy wojnę z Warmaul.


SUNSPIRING POST

Była to wieś orków Mag`har z własnym ratuszem nad brzegiem jeziora Sunspiring. Obecnie zamieszkuje je plemię Murkblood rasy Broken, którzy najechali i zniszczyli wioskę oraz zabili każdego kogo napotkali. Uchodźcy udali się do miasta Garadar, pozostawiając swoją wioskę w rękach najeźdźców. W wiosce można znaleźć niektórych ocalałych, którzy żyją w ukryciu.


FORGE CAMP: FEAR

Jest to najbardziej wysunięta na południe placówka Płonącego Legionu w Nagrandzie. Przewodzi jej Ksirkos Overseer of Fear.


FORGE CAMP: HATE

Tak samo jak wyżej, jest to druga kuźnia/placówka Płonącego Legionu w Nagrandzie na czele, której stoi Demos Overseer of Hate.


THE TWILIGHT RIDGE

Jest to placówka położona w zachodniej części Nagrandu. Znajduje się tutaj jedna z między wymiarowych bram, którymi Magtheridon sprowadził demony z Wirującej Pustki. Brama została oczywiście zamknięta przez Ilidana Stormrage, lecz kamienny łuk pozostał. Na terenie tym niegdyś znajdował się pałac królewski w mieście Highmaul. Znajduje się tam obóz kultystów Cienia Śmierci nadzorowanych przez Reth`hedrona – elitarnego eredara. Rada Cieni wyznaczyła kilku czarodziei, aby skierowali magię w ramę portalu. Próbują go ponownie otworzyć, by kolejne demony zawitały do tego świata. Jednak dostaniemy się tam jedynie przy pomocy fly mounta.


Autor: Rafał "Vegov" Wójcik


Komentarze

Copyright © Ścieżki Azeroth