Śladami Śmierci
Nasze stopy stanęły na drewnianym moście a przed nami Kraina Duchów. Widok tych samych drzew co w Eversong Forest lecz kolor kory był szary a liście sine wręcz granatowe. W powietrzu unosił się smród śmierci, zgnilizny i rozkładu. Roślinność jakimś cudem żyła tutaj lecz w barwach odpowiadających kolorowo koron drzew. Liczne pajęczyny, świecące grzyby, upadłe drzewa. Tu gdzieś przebieg gigantyczny pająk bądź nad nami przeleciało stado nietoperzy. Nie widziałem że aż takie wielkie mogą być.
"Udamy się w głąb krainy ścieżka która doprowadzi nas do Tranquillien. Osada znajduje się mniej więcej parę minut stąd. Ruszajmy" - rozkazał Dagorlind. Nie mylił się po kilku minutach zauważyliśmy osadę, budynki charakterystyczne dla Krwawych Elfów lecz zniszczone. Brak promieni słońca utrudniał widok lecz można było zauważyć nieumarłych jak i Sin'dorei poruszających się po osadzie. Pierwszy punkt naszej kampanię jest przed nami....
Witajcie. Poznajmy Ghostlands, co tu możemy spotkać, czemu wygląda tak jak wygląda, jaką rolę pełni i pełnił gdy życie tutaj tętniło. Gotowi? To zaczynamy 😊
Ghostlands
W latach przed inwazją Plagi, była to piękna kraina tętniąca życiem. To tutaj swój początek bierze Królestwo Quel`Thalas. Charakteryzował się licznymi drzewami, borami i zagajnikami. Jedynym zagrożeniem były trolle Amanii które znajdowały się w górach Zul`Aman, gdzie wybudowały twierdzę-świątynie o tej samie nazwie. Teren sprzyjał polowaniu jak i w życiu z dala od miastowego zgiełku. Często spotkać można było oddziały Fastraider które dbały o bezpieczeństwo Państwa. W lasach Ghostlands a dokładnie w Windrunner Spire mieszkała słynna rodzinna Windrunner wraz ze swoimi trzema córkami i synem. W cieniu wierzy znajdowała się osada o nazwie Windrunner. Zamieszkiwali tam prawdopodobnie elfy i ich rodziny, którzy pracowali dla rodu Winrunner oraz dalsi członkowie rodziny. Kraina ta przetrwała Wojnę Trolli, Pierwszą i Drugą Wojnę, lasy płonęły smoczym ogniem w trakcie inwazji orków, lecz powstały, natura odrodziła się na nowo. Zagładę tej krainie przyniósł upadły książę Lorderonu na czele Plagi. Lasy zaczęły umierać, zwierzęta padały i powstawały jako gnijące monstra. W lasach zagnieździły się m.in ogromne pająki, krwiożercze nietoperze. Natura została splugawiona, zbezczeszczona, splamiona śmiercią na domiar złego została skalana piętnem w postaci Martwej Blizny ciągnącej się z twierdzy Plagi Deatholme w której rezydował/rezyduję zdrajca Dar`Khan Drathir aż do Studni Słońca na wyspie Quel`Danas. Życie już nigdy nie wróci do stanu przed inwazją. Zostały podjęte próby uleczenia ziemi przez wysłanników Wielkiego Magistra Rommatha lecz stan splugawienia jest taki ogromy, że aż nie odwracalny. Obecnie wojska Krwawych Elfów wspieranych przez Opuszczonych prowadzą działania na całkowitym wybiciu pozostałości Plagi i zapewnienia bezpieczeństwa w tym rejonie. Kraina ta od północy graniczy z Eversong Forest rzeką Elendar a od Południa z Wschodnimi Ziemiami Plagi. Do krainy dostać się możemy jedynie drogą lądową przez Przełęcz Thallasian, która jest na południowej granicy krainy. Znajduję się tam ogromna brama w stylu architektonicznym Krwawych Elfów, istnieją domysły iż jest to Trzecia Brama, która strzegła dostępu do Krainy Quel`Thalas. W Ghostlands największy opór stawiała generał Sylvanas Winrunner wraz swoimi komandosami gdzie też poległa.
W Krainie Duchów znajdziemy:
- An`telas, An`daroth i An`owyn, są to osady, które kiedyś stanowiły umiejscowienie kryształów Ban`dinoriel czyli magicznej bariery nie do pokonania przez żadną żyjącą istotę. Lokalizacje te były ukryte przed śmiertelnym okiem za pomocą magi oraz obsadzone strażnikami. W obecnych czasach tylko An`Telas jest pod władaniem sojuszników Hordy a w dwóch pozostałych znajdziemy nocne elfy, które wykorzystują lokalizację i będącą tam moc do szpiegowania Krwawych Elfów.
- Centralną osadą jest Tranquillien, w której znajdują się elfy pod dowództwem Lady Auriferous oraz Opuszczeni w służbie Sylvanas pod dowództwem High Executor Mavren. Mieszkańcy mają na celu przywrócić porządek w krainie jak i obalić zdrajcę w Deatholme. Historia miasteczka sięga początku powstania królestwa, jedynie w trakcie inwazji Nieumarłych, mieszkańcy opuścili swoje domostwa by skryć się w Silvermoon. Tranquillien zostało ograbione i zniszczone w tym czasie. W grze World of Warcraft możemy wbić reputację dla Tranquillien, co idzie w miarę szybko.
- W południowo zachodniej części krainy znajduję się cytadela Plagi Deatholme, jest to siedziba zdrajcy Drathira oraz tam bierze swój początek Martwa Blizna. Spotykamy tam wiele jednostek nieumarłych, począwszy od szkieletów, nekromantów, zjaw a kończąc na Nerubianach. Centralnym punktem cytadeli jest Wieża Potępionych w której znajdujemy Dar`Khana, dookoła znajdują się zikkuraty oraz liczne maszyny wojenne Plagi. Historia głosi iż cytadela powstała na korzeniach pierwotnego drzewa Thas`alah, który dał początek lasów w Quel`thalas. Drzewo to zostało zbezczeszczone i zacięte przez nieumarłych a miało mieć to miejsce około 25 lat temu.
W Krainie Duchów znajdziemy:
- An`telas, An`daroth i An`owyn, są to osady, które kiedyś stanowiły umiejscowienie kryształów Ban`dinoriel czyli magicznej bariery nie do pokonania przez żadną żyjącą istotę. Lokalizacje te były ukryte przed śmiertelnym okiem za pomocą magi oraz obsadzone strażnikami. W obecnych czasach tylko An`Telas jest pod władaniem sojuszników Hordy a w dwóch pozostałych znajdziemy nocne elfy, które wykorzystują lokalizację i będącą tam moc do szpiegowania Krwawych Elfów.
- Centralną osadą jest Tranquillien, w której znajdują się elfy pod dowództwem Lady Auriferous oraz Opuszczeni w służbie Sylvanas pod dowództwem High Executor Mavren. Mieszkańcy mają na celu przywrócić porządek w krainie jak i obalić zdrajcę w Deatholme. Historia miasteczka sięga początku powstania królestwa, jedynie w trakcie inwazji Nieumarłych, mieszkańcy opuścili swoje domostwa by skryć się w Silvermoon. Tranquillien zostało ograbione i zniszczone w tym czasie. W grze World of Warcraft możemy wbić reputację dla Tranquillien, co idzie w miarę szybko.
- W południowo zachodniej części krainy znajduję się cytadela Plagi Deatholme, jest to siedziba zdrajcy Drathira oraz tam bierze swój początek Martwa Blizna. Spotykamy tam wiele jednostek nieumarłych, począwszy od szkieletów, nekromantów, zjaw a kończąc na Nerubianach. Centralnym punktem cytadeli jest Wieża Potępionych w której znajdujemy Dar`Khana, dookoła znajdują się zikkuraty oraz liczne maszyny wojenne Plagi. Historia głosi iż cytadela powstała na korzeniach pierwotnego drzewa Thas`alah, który dał początek lasów w Quel`thalas. Drzewo to zostało zbezczeszczone i zacięte przez nieumarłych a miało mieć to miejsce około 25 lat temu.
- Zul'Aman miasto zarazem świątynia trolli z plemienia Amanii i tyle w temacie gdyż poświecę temu osobny artykuł.
- Windrunner Spire czyli dom rodzinny rodu Windrunner. Obecnie opuszczony i opanowany przez Banshee. Ogrywa wielka rolę w World of Warcraft iż jest miejscem spotkań Sylvanas i Valery, które planują otrucie Garrosha Hellscryma gdy ten przebywa w lochach w Pandarii. Akcja komiksu dotyczących sióstr Windrunner również toczy się w Iglicy, gdzie siostry toczą grę w którą bawiły się za młodu. Jedynie Sylvanas jak przychodzi jej kolej na wyznania kończy grę. Jak wiemy w bezpiecznej odległości byli ukryci jej nieumarli łucznicy gdyż prawdopodobnie chciała pozbyć się sióstr lecz tego nie uczyniła.
- Farstrider Enclave w której stacjonują Fastraides pod dowództwem kapitana Heliosa. Głównym ich zadaniem jest kontrola aktywności trolli w tym rejonie a dokładnie w Zul'Aman. Enklawa otoczona jest przez obozy Trolli z plemienia Cienistej Sosny. To tutaj 25 lat temu przebywał Halduron gdy zauważył pierwsze ślady inwazji Plagi.
- Sanctum of the Sun gdzie rezydują magowie z Silvermoon. Zgodnie z poleceniem Wielkiego Magistra Rommatha prowadzą badania na wyleczeniu krainy z Plagi. To właśnie tam dostajemy zadanie zabicia Dar'Khana Drathira. Ciekawostką z gry jest fakt iż za głównym budynkiem znajduje się górska ścieżka łącząca Sanktuarium z Tranquillien.
- Dawnstar Spire dawana rezydencja Dar'Khana Drathira. Mieszkał tutaj przez swoje lata młodości. Skupiał się się głównie na badaniach magii mroku, gdzie po tysiącach lat dokonał odkrycia krainy w Pustce z której emanuje ogromna moc. Jego badania po wielu latach przyczyniły się do powstania pierwszych Elfów Pustki. Po śmierci w Dawnstar Spire zastawił pułapkę na Krwawych Rycerzu by wcielić ich do armii swojego pana, lecz sytuacja zmieniła się diametralnie i po raz kolejny poległ. Obecnie spotykamy tam golemów magi Arcane agresywnie nastawionych do każdego.
- Dead Scar czyli martwa blizna. Powstała w trakcie Trzeciej Wojny gdy Plaga najechała na Królestwo Quel'thalas by wykorzystać Studnię Słońca do wskrzeszenia licha. Swój początek bierze w Deatholme a kończy się na wyspie Quel'Danas. Spotkać tam można jednostki nieumarłych a im dalej od Silvermoon tym coraz więcej jest żywych trupów. Właśnie tą trasą poruszały się Legiony Plagi nie patrząc na nic, zabijali i niszczyli wszystko na swojej drodze. Tyle lat po wojnie lecz Blizna nadal trwa i zostanie wiecznym piętnem przypominającym o tragedii.
( Dead Scar w World of Warcarft)
Ghostland kiedyś część Lasów Wiecznej Pieśni teraz kraina śmierci i zagłady. Została kawałek po kawałku odbita z rąk oprawców lecz nie całkowicie. Tranquillien, Sanktuarium Słońca i Enklawa Fastraides zostały odbite jako pierwsze i stanowią punkty wypadowe do dalszych działań. Głównym celem fabuły gry jest oczyszczenie i odbicie krainy czego finalnym akcentem jest śmierć zdrajcy Dar'Khana (o którym zaraz dokładne opowiem), któremu obcinamy głowę. W efekcie tych zdarzeń Krwawe Elfy zostają przyjęte do Hordy. W Ghostland wg mnie najbardziej widać jaką tragedią była Plaga. Wiem są inne miejsca gdzie zginęły całe Królestwa lecz tutaj mimo iż ta aktywność Plagi jest coraz mniejszą to efekty jej obecności są nieodwracalne i bardzo widoczne w naturze. Niegdyś kraina tętniącą życiem, dziś świadectwo mordu i zagłady z którego nawet natura się nie podniosła.
( Dar`Khan Drathir w Trylogii Sunwell)
Dar`Khan Drathir
Pewnie każdej osoba słysząc o Ghostland od razu nasuwa się Dar`Khan Drathir a w szczególności tym co tam expili. Niegdyś ceniony mag w Quel'Thalas, egoistyczny, zuchwały i rządny władzy. Miał ambicje by stać się Wielkim Magistrem, lecz wieść iż na to stanowisko został mianowany Rommatha, jego prawdziwe JA wyszło na jaw, gdyż uważał ze jest najlepszym magiem w królestwie i to właśnie on powinien być Wielkim Magistrem. Jego chore ambicje, egoizm oraz wg jego brak szacunku od strony jego braci przyczyniło się do tego czym się stał. Został zabity czterokrotnie, za pierwszym razem przez Arthasa gdy chciał go zdradzić, drugi raz przez Anveenie gdy chciał wykorzystać jej moc do własnych celów lecz w momencie wyzwoliła drzemiącej w niej mocy, zwróciła się wobec niego, za trzecim razem przez Lor'themara przy użyciu zaklętej strzały a ostatecznie ginie z rąk poszukiwacza przygód w Deatholme.
Dar'Khan spędził dzieciństwo w sowim rodzimym domu w Dawnstar Spire. Lokacje te spotykamy w Ghostlands w wschodniej części krainy. Rozpoczął tam badanie magi Void i jako pierwszy w Azeroth odkrył krainie pustki zwaną Telogrus - jest to część świata który pozostał w pustce po wielkiej eksplozji. Mimo wielkiej wiedzy i umiejętności nie był wstanie odstać się do nowo odkrytej krainy, lecz jego notatki zostały wykorzystane przez innych Sin'dorei którym udało sie przekroczyć wrota do zniszczonego świata. Nie świadomie nasz bohater przyczynił się do powstania pierwszych elfów pustki.
Drathir jako krwawy elf wykorzystał moc Studni Słońca do budowy osad w Quel'Thalas, naginał nature na potrzeby Elfów służył wiernie swojemu ludowi lecz do czasu. Został wysłany wraz z kapłanka Liadrin by zbadać kamienie runiczne na granicy. W trakcie tej ekspedycji został schwytany przez trolle. Jak wiemy przyczynił się do uwolnienia siebie i innych więc nie będę przybliżał tej historii. Jeśli jesteście jej ciekawi to zapraszam do poprzedniego wpisu w których to opisałem. Egoizm, wielkie mniemanie o sobie, jego poczucie nie docenienie przez innych, chore ambicje a co najważniejsze obsesja na punkcie Studni Słońca sprowadzały go na zła ścieżkę. Zauważył to Lich King, który obiecał mu władze i potęgę jeśli przysłuży się Pladze. Zafascynowany nowa magia i możliwościami przysiągł lojalność wobec nowego Pana. Dla własnych celów sprzedał swój lud oprawcy. Wykorzystując fakt wieloletniej przyjaźni z Theronem, uzyskał informacje o umiejscowieniu magicznych kamieni wchodzących w skład Ban'dinoriel. Pozyskaną wiedzę bez nawet mrugnięcie okiem przekazał Arthasowi. Gdyby nie on to kto wie czy pomór Plagi sięgnął by Silvermoon, historia zapewne wyglądał by inaczej. Widział iż kamienie to jedno, lecz magiczna bariera może zostać stworzona przy pomocy określonej liczbie magów w Quel'Danas, więc udał się tam. Rozpoczął mord, pierwsze zabójstwo przyszło z trudem lecz potem nie czuł skrupułów. Wymordował tyle magów by jego Pan spokojnie mógł dotrzeć do źródła mocy. Kel'Thuzad został wskrzeszony a studnia spaczona. Widząc to Dar'Khan który jak myślę chciał wykorzystać moc Studni dla siebie a obrót spraw był mu nie na rękę postanowił zdradzić swojego suwerena. Jego plan został przewidziany i upadły książę zatopił w nim Ostrze Mrozu. Zostanie jednak wskrzeszony jako nieumarły by służyć Pladze.
Jako mistrz nekromancji i dowodzą oddziałów Plagi w Quel'Thalas rozpoczął poszukiwanie części mocy Studni Słońca która w momencie zniszczenia źródła została przekierowana w konkretne miejsce. Ustalił iż owa moc została umieszczona w ludzkiej wieśniaczce Anvennie Teague. Próbował ją schwytać w jej miejscu zamieszkania lecz bezowocnie, ten sam efekt uzyskał poszukując jej w Tarren Mill. Ostatecznie poszukiwania zakończył w górach Alterac gdzie w końcu wpadła w jego martwe dłonie. Udał się się ruin Quel'thalas a dokładnie do Ghostlands gdzie przy użyciu odpowiedniego zaklęcia chciał przelać energię drzemiącą w kobiecie na siebie. Ostatecznie próbę tę przerwał Theron i Halduron wraz z stadem niebieskich smoków. Efektem ubocznym było przebudzenie mocy Avatara i zabicie zdrajcy a dokładnie jego spalenie aż pozostał tylko proch.
Dwa lata po tych wydarzeniach został ponownie wskrzeszony gdyż jego Pan upodobał sobie nowo powstałych Krwawych Rycerzy i chciał mieć ich tylko dla siebie. W celu schwytania ich wysłał Dar'Khana, który to pozostawił wiele wskazówek by Rycerze Światłości wpadli w jego pułapkę w Dawnstar Spire. Gdyby nie odsiecz Lorda Regenta pewnie intryga by mu się udała, lecz władca Silvermoon przechytrzył zdrajcę. Stanął z nim do walki lecz Drathir przy pomocy magii podpalił rywala. Theron został wyleczony przez towarzyszy i wykorzystując kamień iskry zaczarował swój łuk. Skierował magiczna strzale w kierunku uciekającego byłego przyjaciela i w momencie zetknięcia z celem, podpaliła go tym samym po raz trzeci zabijając.
( Dar`Khan w World of Warcraft )
Zostaje wskrzeszony ostatni raz. Przebywa w Wieży Potępionych w Deatholme gdzie na zlecenie magów z Sanktuarium Słońca zostaje zabity przez poszukiwaczy przygód a prawdopodobnie by zapobiec dalszemu ożywianiu odcięto ku głowę. Po tych wydarzeniach jako dowód uznania za pokonanie Plagi na ziemiach Quel'thalas, Krwawe Elfy zostają oficjalnie członkami Hordy.
Moim zdaniem bardzo istotna i charakterystyczna postać z uniwersum ponieważ gdyby nie on marsz Plagi mógłby zostać przerwany ma granicy Quel'thalas. Jego próżność doprowadziła do zagłady jego ludu, nie zawahał się ich poświęcić dla swoich celów. Jak dla mnie jeden z największych zdrajców World of Warcraft. Do zobaczenia w następnym artykule 😊
Autor: Vegov
Źródła:
"Krew Wysoko Urodzonych" - Micky Nellson
Warcraft: Trylogia Sunwell Knaak Richard A., Kim Jae-Hwan
www.gamepedia.com
Komentarze
Prześlij komentarz