De Other Side

    

    Witajcie podróżnicy. Z przyjemnością chciałbym was poinformować, że podjąłem współprace z doświadczonym graczem WoWa czyli z Gamingowy Kocur. Wraz z dodatkiem World of Warcraft: Shadowalnds, zostanie nam udostępnione osiem dungeonów. I tutaj wkraczamy my. Kocur na swoim kanale na YT przedstawi wam jak przejść każdą z inst a dokładnie: jakich taktyk używać na każdego bossa, jakie triki stosować w walce i jak skutecznie walczyć z trashem. Zaś ja przedstawię wam lore wybranych instacji. Skupię się na tych, w których znaleść możemy  istotne postacie dla uniwersum World of Warcraft jak ciekawostki związane z lore gry. Zaczynamy od instancji: De Other Side. Loch ten jest bardzo ciekawy pod kątem samego lore jak i bossów jakie tam spotkamy. Zapraszam was do obejrzenia filmu Gamingowego Kocura, który znajdziecie tutaj. Zaczynamy.  

De Other Side


    W trakcie kampanii Night Fae Covenant, spotkamy Bwonsmandiego i Vol'jina. Na jaw wychodzą ściśle skrywane sekrety a w szczególności fakt, że to właśnie Mueh'zala szeptał Vol'jinowi na łożu śmierci, by ten na swojego zastępcę wybrał Sylvanas. Był to plan Jailera, który w tamtym czasie współpracował z Mueh'zalą. Ostatecznie w trakcie kampanii docieramy do instancji De Other Side. Jest to domena Bwonsmandiego ulokowana w Shadowlands. Widząc, iż cykl śmierci został przerwany a duszę poległych bezpośrednio trafiały do the Maw, loa śmierci ukrył kilka z nich w swoim wymiarze, chroniąc ją przed ostateczną zgubą. Działanie to złamało stary pakt między nim a Mueh'zalą, który przybył do siedziby Bwonsmandiego wyrwać ukryte duszę i ukarać ich opiekuna. I w tym momencie do akcji wchodźmy my. Mamy za zadańie obronić bezbronne duszę, zebrać zapłatę za zawarte pakty  w postaci animy i ostatecznie stanąć oko w oko z Mueh'zalą. Wejście do dungeonu znajduje się w krainie Ardenweald. Przekraczając próg insty spotykamy Bowsmandiego, skrępowanego eterycznymi łańcuchami oraz Muhe'zala, który stoi obok niego. Loa prosi nas od odzyskanie w jego imieniu należności w postaci mojo czyli animy, którą potrzebuje by skonfrontować się z dawnym mistrzem. Przenosimy się do trzech różnych stref, gdzie spotykamy osobniki z którymi Bwonsmandi zawarł pakt. Po każdym zwycięstwie zbieramy anime i udajemy się do naszego zleceniodawcy po czym walczymy z last bossem. Przyjrzyjmy się bossom, które przyjdzie nam pokonać.

 

The Manastorm


    Jednym z trzech pierwszych bossów, które spotkamy na swojej drodze jest dobrze znane nam małżeństwo Milicenty i Millchousa Manastorm. Para gnomów, mimo zwad i złości znaleźli w końcu wspólny język. Jednakże  na pierwszy rzut oka, ci niegroźni niziołkowie zwracają się do Bwonsmandiego by obdarzył ich nieograniczoną mocą. Jest to dowód na to, że loa zawierał pakty nie tylko z trollami. Uczciwość, zaufanie, władanie oszałamiającą magią plus dostęp do eksperymentalnej technologii, sprawia że połączenie tych czterech elementów w idealnej harmonii sprawia, że Manastorm są najbardziej śmiercionośną, niebezpieczną i katastrofalną parą na świecie.  Teraz kilka słów na temat każdego z nich.


 

Millhouse Manastorm


    Bezprecedensowy i cwany gnomi mag, który dąży do posiadania jak największej mocy. Pierwszy raz spotykamy do w dodatku The Burning Crusade, gdzie jest uwięziony w instancji Arcatraz, która jest więzieniem narru dla niebezpiecznych istot w Wirującej Pustce. Tak naprawdę Millhouse trafił tam przypadkiem, był pasażerem na gapę, który znalazł się  na niewłaściwym statku w niewłaściwym czasie. Pobudki jego obecności tam nie są znane, ale stawiam że chęć mocy i władzy skusiły próżnego gnoma do ingerencji na wysoko technologicznym statku  narru. W Cataclysmie miał swój epizod jako członek kultu Twilighit's Hammer. Kolejny raz pokusa mocy wzięła górę. Prowadził działania na terenie Deepholm i Stonecore w imieniu kultu. Nauczył się nowych zaklęć i umiejętności w tym czasie, których nigdy nie wykorzystał. Spekulowano, że on o jego bracia z Twilighit's Hammer zginęli w jednej z operacji, lecz jednak ponownie pojawia się w dodatku Mist of Pandaria jako jeden z gladiatorów Brawle's Guild. Ten gnom z pod ciemnej gwiazdy ma swój udział w dodatku Warlords of Dreanor. Gracz posiadający tawernę na poziomie drugim, może odnaleźć tego jegomościa na piętrze tego budynku. Próbuję nam uzmysłowić, że się zmienił i chce naprawić swoje błędy. Prosi nasz byśmy udzieli mu pomocy w zebraniu sprzętu w celach humanitarnych, po czym dołącza do naszego garnizonu. W dodatku Legion Millhouse udaje się do tuneli Arcway w pobliżu Felsoul Hold by zdobyć Nightborne Soulstone. Jego eskapada nie trwa długo, gdyż zostaje pojmany przez Płonący Legion. Z ratunkiem przybywają magowie Tirisgardy w towarzystwie Kalecgosa. Magowie przybywają by odnaleźć Arcymaga Vargotha i tylko przypadkiem natrafiają na Manastorma. Po uwolnieniu łączą siły. Odnajdują oszalałego maga i przy pomocy kamienia duszy, chwytają upiornego władcę Kathara'natira. Po wspaniałym zwycięstwie Millhouse udaje się do Khadgara by odebrać swoją nagrodę, lecz ten mu odmawia, proponując pomoc przy odnajdywaniu kolejnych artefaktów. Chciwy gnom wpada w szał i ucieka. Ostatni raz spotykamy go w trakcie walki z jego żoną Millificent w instancji Assault of the Violet Hold. Krzyczy, byśmy ją jak najszybciej zamknęli, gdyż prawdopodobnie sam przyczynił się do jej uwięzienia. Po tych wydarzeniach ślad po nim zaginął, aż do dodatku Shadowlands.

 

 

Millificent Manastorm


      Kobieta gnom będącą mistrzem inżynierii i majsterkowania. Jest inteligentna i zaradna choć bywa wybuchowa. W swojej przebiegłości skonstruowała narzędzie zdolne do wysysania mocy magicznej z każdej istoty władającej magią. Broń przyciągała uwagę wielu osób. W obawie, że owe urządzenie wpadnie w niepowołane ręce, zniszczyła je. Khadgar był świadom zagrożenia jakie niesie broń Millicent, lecz i tak nakazał zebranie części urządzenia, które było nasycone magią Arcene. Chciał je wykorzystać by zwabić Haggara Houndmaster, demona na którego pierwszy raz spotykamy w Wojnie Starożytnych a powraca w dodatku Legion na wezwanie Gul'dana.
        Millicent ma obsesję na punkcie swoich włosów, każda uwaga skierowana w jej stronę wywołuje u niej atak szału. Nie wiemy w jakich okolicznościach zostaje uwięzioną w Violet Hold, lecz po uwolnieniu staje się agresywna wobec poszukiwaczy przygód a po przegranej walce, używa jednego ze swoich gadżetów by zmniejszyć się i uciec z miasta. Spotkamy ją dopiero w dodatku Shadowlands, gdzie widocznie przebaczyła swojemu mężowi. Jego magią i jej technologią czynią z nich parę wybuchową.

 

Dealer Xy'exa


    Handlarz Xy'exa jest przebiegłą akwizytorką, władającą szeregiem magicznych wynalazków, które zebrała przez tysiąclecia w trakcie swoich podróży po różnych światach. Bwonsmandi wyjaśnia nam, że o pomoc do niego zwracają się nie tylko trolle a nawet istoty z innych światów. Cieszy go jej złowieszcze podejście i chce władzy oraz bogactwa. Jednak ostrzega poszukiwaczy przygód by na nią uważali, gdyż jest niezwykle sprytna. Niestety zbyt wiele o niej nie wiemy.


 

Hakkar the Soulflayer


    Loa krwi, okrutny, złowrogi i destrukcyjny. Głównie czczony przez trolle z Imperium Gurubashi. Pochodzenie jego nie jest znane. Pierwsze zmianki znajdujemy o nim, gdy nie znany troll z Imperium Zandalari próbuje przywołać jego fizyczną formę wiele tysięcy lat temu. Próba ta została udaremniona, lecz nie obyło się bez konsekwencji. Zakażona krew loa, zdołała się rozprzestrzenić po Imperium Zandalari zabijając tysiące istnień. 1500 lat przed Mroczny Portalem, Imperium Gurubashi zmagało się z biedą i głodem. Szukali pomocy u swoich bóstw, lecz żadne z ich nie odpowiedziało. Żadne oprócz jednego - Hakkara. Loa usłyszał ich wołania i postanowił im pomóc, za wysoką cenę. Przekazał im sekrety magii krwi, przyczynił się do rozwoju ich cywilizacji i poszerzenia granic. Żądał chwały i oddania. Nakazywał trollom odprawiać rytuały krwi, które wypełniały zielonoskórych wściekłością i mrocznymi emocjami. Apetyt rósł i starożytne bóstwo nakazało Gurubashom składać ofiary z dusz jego wyznawców, co wzmocni jego siły i umożliwi mu przybranie fizycznej formy, by móc pławić się we krwi innych ras na Azeroth. Z czasem trolle dostrzegły prawdziwe oblicze ich boga i odwrócili się od niego. Jednakże nie wszystkie trolle to uczyniły. Wierni wyznawcy Hakkara nazwani kapłanami Atal'ai, dalej trwało przy swoim mistrzu. Z pomocą swoim braciom, przybyło Imperium Zandalari. Połączone siły starły się z wyznawcami Zabójcy Dusz w Zul'Gurub. Ostatecznie, po mimo wielu strat udało się wygnać awatara loa krwi i zabić większość jego wyznawców. Ci którzy przeżyło zbiegli na tereny znane dzisiaj jako Swamp of Sorrows, gdzie wznieśli tam Temple of Atal'Hakkar. W owej świątyni, przygotowywali się do sprowadzenia swojego loa w fizycznej formie. Ysera dowiedziała się o planach Atal'ai i zatopiła świątynie w mokradłach a na straży pozostawiła swoje dzieci. Wiele lat później Atal'ai powrócili do Atal'Hakkar, by kontynuować mroczne rytuały. Będące tam smoki popadły w szaleństwo Szmaragdowego Koszmaru a przybyłe trolle jedynie pogorszyły ich stan. Zielony smok Itharius wyczuwając nadchodzące zagrożenie zwrócił się o pomoc do Cenariusowego Kręgu, który to z pomocą Przymierza oczyścił świątynie z wyznawców Zabójcy Dusz.
    Kolejny raz wyznawcy Hakkara zdołali przeżyć i nadal poszukiwali sposobu by sprowadzić go do Azeroth. Odkryli, że jedynie w ruinach  Zul'Gurub zdołają tego dokonać. Udali się do zrujnowanego miasta trolli, gdzie po wielu próbach udało im się sprowadzić fizyczną formę boga krwi. Wieści dotarły do innych plemion trolli, które to wysłały zjednoczony kontyngent arcykapłanów by raz na zawsze zniszczyć źródło zła. Soulflayer w swej przebiegłości zdołał omamić pięciu najpotężniejszych arcykapłanów, którzy przysięgli mu wierność. Na czele Atal'ai stał Jin'do Hexxer, który był gorliwym wyznawcą swego Pana. Nieoczekiwany obrót spraw, zmusił Zandalarów, by zwrócić się o pomoc do Hordy. Potężna armia Hordy przekroczył próg Zul'Gurub. Pokonali arcykapłanów w tym samego Jin'do, aż stanęli na przeciw Hakkara. Splugawiona krew zaraziła dzielnych wojowników. Był to jednak desperacki plan Hordy. Widząc, że nie mają szans z loa, postanowili wykorzystać broń bóstwa przeciwko niemu. Celowo skazili swoją krew, a następnie pozwolili by Hakkar pożywił się ich skażoną posoką. Będąc w amoku, stwor nie zorientował się, że pożera swoją zarazę. Jego największa broń stała się jego zgubą. Soulflayer zostaje pokonany a serce zabezpieczone przez trolle Zandalari. W dodatku Cataclysm poszukiwacze ponownie wyruszają do Zul'Gurub, gdzie jego dawny wyznawcą Jin'do więzi Hakkara i stara się przejąć jego moc. Jedynym sposobem na pokonanie szalonego trolla jest uwolnienie loa krwi, co też czynią. Zabójca Dusz mści się na Jin'do i daje wolność poszukiwaczom przygód. W dodatku Shadowlands spotkamy go w instancji Da Other Side, gdzie pomagamy  Bwonsmandiemu zebrać zapłaty za zawarte pakty. Przenosimy się do strefy zwanej Zul'Gurub, gdzie spotykamy Hakkara the Soulflayer. Dowiadujemy się, że to właśnie Bwonsmandi dał mu moc i teraz żąda za nią zapłaty. Po pokonaniu bóstwa, loa śmieci mówi, że Hakkar pragnął mocy a ten chętnie mu jej udzielił, po czym ostrzega nas, że loa krwi prędzej czy później powróci.



Mueh`zala

 

     Ojciec Snu, Syn Czasu, Przyjaciel Nocy. Mueh'zala był loa śmierci i pasterzem zmarłych w Azeroth na długo przed Bowsmandim. Ma bardzo rygorystyczne podejście, twierdzi że bóg powinien rządzić, a nie kajać się przed swoimi sługi i czcicielami. W chwili obecnej mało wiemy o tej istotnej postaci dla lore World of Warcraft. Jak wiemy Muah`zal współpracuje z Jailerem, i to właśnie on szeptał Vol`jinowi, by na swojego następcę wybrał Sylvanas. Ponadto, stoi on za tym, że przyciągnął Heyle na stronę władcy The Maw. Mueh`zala przelał swoją moc na Bwonsmandiego mianując go na loa śmierci. A teraz trochę spekulacji. Prawdopodobnie Odyn zwarł układ z Mueh`zalą, by ten dał mu moc umożliwiającą tworzenie Val`kyri  oraz by miał wgląd do Krainy Cieni. Za ową transakcję Odyn miał zapłacić swoim okiem. Heyla dowiedziała się o planie Odyna i chciała go odwieść od tej decyzji. Została jednak przez niego zamordowana a z jej duchowej formy stworzył pierwszą Val`kyrie. Dlaczego tak bardzo zależało Jailerowi właśnie na niej ? Wiemy, że Heyla brała udział w stworzeniu Planu Żywiołów i nadal posiadała ta umiejętność. Być może Nadzorca z uwagi na tą moc, chciał ją widzieć wśród swoich popleczników. Na pewno nadchodzący dodatek wiele nam wyjaśni.
 W De Other Side walczymy z Mueh`zalą na samym końcu, gdy zbierzemy odpowiednią ilość animy dla Bwonsmandiego od jego dłużników. Wykorzystuję zebrane zasoby by wesprzeć nas w walce z jego dawnym mistrzem. Po zwycięstwie sługa Jailera nie ginie, zostaje zniewolony przez naszego towarzysza, który nakazuje nam opuszczenie tego wymiaru, gdyż  to co czeka jego ofiarę nie nadaje się dla oczu śmiertelników.
    Pierwsze wzmianki o Mueh`zalu spotykamy w Zul`Farak, gdzie znajdujemy tablice z jego tytułami.  Ponadto w książce Traveler: The Spiral Path, pióra Grega Weismana, pojawia się postać Mueh`zala, gdzie ogrywa znaczącą role. Tutaj postawię kropkę, by nie zepsuć wam lektury.  Mam nadzieję, iż postać Mueh`zal zostanie nam lepiej przedstawiona.

     Dziś to by było na tyle. Jeżeli taka forma prezentacji dungeonu podobała się wam, dajcie znać w komentarzu. Widzimy się za tydzień.  











                               
                            Autor: Vegov




Komentarze

Copyright © Ścieżki Azeroth